هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
پنج شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ ۱۰:۰۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید، آمریکا اقدامات کره‌شمالی را تحمل نخواهد کرد ولی اقدام نظامی علیه پیونگ‌یانگ گزینه اول واشنگتن نیست
 

به گزارش اتاق ۲۴ به نقل از ایلنا «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، چهارشنبه هشدار داده است که ایالات متحده اقدامات کره‌شمالی را تحمل نخواهد کرد. وی با این حال گفته است که اقدام نظامی علیه پیونگ‌یانگ «گزینه اول» آمریکا نیست.

کاخ سفید می‌گوید، دونالد ترامپ، روز چهارشنبه با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین درخصوص بحران کره‌شمالی تلفنی گفت‌وگو کرده است.

دونالد ترامپ در خصوص گفت‌وگوی خود با رئیس‌جمهوری چین به خبرنگاران گفته است: «رئیس‌جمهور شی علاقه‌مند است تا درخصوص کره‌شمالی کاری بکند، اما باید دید که او قادر است اقدامی در این زمینه انجام بدهد یا نه.»

مذاکرات رهبران آمریکا و چین در این زمینه بسیار مهم است چون نقش دولت چین در تصویب قطعنامه‌های شدیدتر در شورای امنیت علیه کره شمالی و همینطور قطع صادرات انرژی به آن کشور تعیین کننده است.

رئیس‌جمهوری چین در مذاکرات با دونالد ترامپ گفته است که پکن به غیرهسته‌ای نگاه داشتن شبه‌جزیره کره وفادار است. اما وی تاکید کرد که راه حل برای بحران کره‌شمالی باید صلح‌آمیز و دیپلماتیک باشد.

دونالد ترامپ همچنین در جریان تماس‌های تلفنی با رهبران کشورهای بریتانیا و استرالیا بر مخالفت خود با مذاکره با رژیم کره‌شمالی تاکید کرد.

انتهای پیام

 

کد خبر 6788

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید