هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. دیدگاه
چهارشنبه, ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۰۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سوروس می گوید تمدن ممکن است از جنگ پوتین در اوکراین جان سالم به در نبرد
 

به گزارش اتاق 24 جورج سوروس، میلیاردر لیبرال، نسبت به یک رکود جهانی هشدار داد و گفت که حمله روسیه به اوکراین را می‌توان به عنوان نقطه شروع جنگ جهانی سوم در نظر گرفت.

سوروس در مجمع جهانی اقتصاد گفت که مسیر تاریخ از آخرین رویداد داووس، سوئیس، به طرز چشمگیری تغییر کرده است. روسیه به اوکراین حمله کرد. او به حضار گفت: این موضوع اروپا را تا حد زیادی تکان داده است.

اتحادیه اروپا برای جلوگیری از چنین اتفاقی تأسیس شد. حتی زمانی که جنگ متوقف شود، همانطور که در نهایت باید انجام شود، وضعیت هرگز به وضعیت قبلی باز نمی گردد. در واقع، تهاجم روسیه ممکن است آغاز جنگ جهانی سوم باشد و تمدن ما ممکن است از آن جان سالم به در نبرد.

سوروس گفت که سایر مسائلی که بشریت را نگران می کند مانند همه گیری ها، تغییرات آب و هوایی و اجتناب از جنگ هسته ای، در درجه اهمیت پایین تری قرار گرفته اند. به همین دلیل است که من می گویم تمدن ما ممکن است دوام نیاورد.

سوروس که در مجارستان و در خانواده‌ای یهودی که از اشغال نازی‌ها جان سالم به در بردند، به دنیا آمد، به بریتانیا و سپس به ایالات متحده مهاجرت کرد. این سرمایه‌دار از طریق بنیادهای جامعه باز خود به سازمان‌های خیریه لیبرال و سازمان‌های غیردولتی در سراسر جهان کمک مالی می‌کند.

سوروس در سخنانی گفت که مبارزه با تغییرات آب و هوایی باید در بحبوحه جنگ اوکراین در جایگاه دوم قرار گیرد. کارشناسان به ما می گویند که ما در حال حاضر بسیار عقب افتاده ایم و تغییرات آب و هوایی در آستانه برگشت ناپذیر شدن است. این می تواند پایان تمدن ما باشد.

تهاجم روسیه به اوکراین به طور گسترده  انتقال برنامه ریزی شده انرژی را در یک دوراهی قرار داده است. قیمت گاز و نفت افزایش یافته و بازارهای انرژی جهان به شدت بی ثبات شده است. استفاده از زغال سنگ افزایش یافته است زیرا کشورهای غربی به شدت به دنبال جایگزین هایی برای هیدروکربن های روسیه هستند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که حمله کرملین به اوکراین احتمالاً پیامدهای مهمی برای اهداف گرمایش جهانی خواهد داشت. گوترش این هجوم کوته‌بینانه به سوی سوخت‌های فسیلی را «دیوانگی» توصیف کرد، و سپس هشدار داد که اعتیاد بشر به سوخت‌های فسیلی نابودی تضمین‌شده دوجانبه است.

سوروس گفت که چشم انداز تغییرات آب و هوایی برگشت ناپذیر را "به ویژه ترسناک" می بیند. او گفت: بیشتر ما این ایده را می پذیریم که در نهایت باید بمیریم، اما این را بدیهی می دانیم که تمدن ما زنده خواهد ماند.

بنابراین، ما باید تمام امکانات خود را بسیج کنیم تا جنگ را زودتر به پایان برسانیم. بهترین و شاید تنها راه برای حفظ تمدن ما شکست دادن [ولادیمیر رئیس جمهور روسیه] پوتین است. این نتیجه نهایی است.

 

کد خبر 11888

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید