هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۴۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه

رئیس اتاق اراک معتقد است: عارضه موانع تولید، بدون عزم قوای سه‌گانه از بین نمی‌رود و برای تحقق شعار سال 1400 باید هر سه قوه عزم و اراده همکاری داشته باشند.


رئیس اتاق اراک معتقد است: عارضه موانع تولید، بدون عزم قوای سه‌گانه از بین نمی‌رود و برای تحقق شعار سال 1400 باید هر سه قوه عزم و اراده همکاری داشته باشند.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با اشاره به وضعیت تولید در استان مرکزی گفت: سال گذشته سال جهش تولید نام داشت و باوجود اقدامات و تلاش‌ها در جهت تولید، ازنظر بخش خصوصی تلاش‌ها کافی نبود و همچنان شاهد وجود موانع در مسیر تولید بودیم.

ناصر بیکی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی افزود: سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری، سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی نام گرفته است و باید عزم و اراده به‌منظور تحقق این شعار را جمع کرد. قوای سه‌گانه کشور باید در جهت مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید تلاش داشته باشند، چراکه این عارضه موانع تولید، بدون عزم قوای سه‌گانه از بین نمی‌رود و باید این عارضه را جدی گرفت.

بیکی با اشاره به مشکلاتی چون قاچاق کالا، ضعف نظام بانکی، لزوم اصلاح ساختار بانکی، اصلاح ساختار مالیاتی، بروکراسی اداری مازاد، خلأ در قوانین حمایتی و اصلاح شبکه توزیع و ... به‌عنوان موانع موجود در مسیر تولید که باید مانع‌زدایی داشت، افزود: رفع موانع، حمایت و همدلی و همراهی و مودت همگانی را نیاز دارد، پشتیبانی و مانع‌زدایی، نیازمند ایجاد زیرساخت‌های حمایتی و بازنگری در مقررات است و باید از همین اولین جلسه شورا در سال ۱۴۰۰ اراده شود تا با عزم جدی و نگاهی کارشناسانه و عمل‌گرا برای توسعه تولید در کشور همراه شویم در غیر این صورت جهشی در تولید نخواهیم داشت.

او در خصوص انتخاب هشت تشکل اصلی بخش خصوصی در جلسات شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: این هشت تشکل، اعم از کانون کارفرمایان استان، شرکت مدیران صنایع استان، شرکت تعاونی تأمین نیاز گاوداران گوشتی، اتحادیه صنف پوشاک ساوه، خانه کشاورز استان، انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی استان، انجمن صنایع ریلی استان و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان مرکزی، شش ماه پیش انتخاب شده‌اند و هنوز شش ماه برای عضویت در شورا فرصت دارند و حتی برخی فرصت عضویت یک‌ساله دوم را نیز دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک در ادامه اظهار کرد: در جلسه 48 و ۴۹ شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، موضوع تعیین تکلیف اراضی مشاع سرمایه‌گذاران به‌منظور تغییر کاربری و صدور سند شش‌دانگ مالکیت مطرح شد که از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز مصوبه لازم را اخذ کرد و خوشبختانه برای اجرای مصوبه در استان مشکلی نخواهیم داشت.

بیکی با اشاره به طرح این موضوع در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ملی که به تصویب رسید، افزود: در جلسه ملی مقرر شد که معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی بند ۴ بخشنامه مورخ ۳۰ بهمن ۹۸ را موردبازنگری و اصلاح قرار دهند.

او با بیان اینکه در تلاشیم که یک مشکل ۵۰ ساله حل شود و نگرانیم که مصوبه به‌خوبی اجرا شود، گفت: مدیرکل راه و شهرسازی استان باید اطلاع دهند که بند ۴ بخشنامه مذکور اصلاح و بازنگری شده است یا خیر چراکه برای ما دارای اهمیت است.

در این جلسه مصوب شد که تیمی متشکل از سازمان جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، خانه کشاورز استان، نماینده دفتر اقتصادی استاندار مرکزی و دبیرخانه شورا در جهت نظارت بر اجرای مصوبه مذکور تشکیل شود.

بیکی از تصویب کلیات برنامه راهبردی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اتاق بازرگانی اراک توسط هیات نمایندگان ۱۵ نفره اتاق بازرگانی اراک خبر داد و گفت: آیین‌نامه این برنامه نیز به‌زودی نگارش می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک افزود: به‌منظور بررسی کارشناسی دوران پساتحریم پیشنهاد تشکیل یک کمیته و فعالیت بیشتر شورای پژوهش اتاق ارائه می‌شود تا ظرف ۲۰ روز آینده با نگاهی کاملاً علمی و کارشناسانه برنامه‌ای برای پساتحریم تهیه شود.


 

کد خبر 11385

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید