هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۱۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه

رئیس اتاق اراک می‌گوید: این اتاق در نظر دارد با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و حمایت‎های پارک علم و فناوری استان، مرکز نوآوری اتاق اراک را راه‎اندازی کند.


رئیس اتاق اراک می‌گوید: این اتاق در نظر دارد با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و حمایت‎های پارک علم و فناوری استان، مرکز نوآوری اتاق اراک را راه‎اندازی کند.


نشست مشترک پارک علم و فناوری استان مرکزی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با هدف بررسی راهکارهای توسعه تعامل و استفاده از ظرفیت‎های طرفین در خصوص کمک به توسعه بازار و صادرات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و ایجاد ارتباط مؤثر میان این شرکت‌ها با بخش تولید و صنعت برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد رفیعی، رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: ظرفیت‌های بالای اتاق بازرگانی به‌عنوان یک تشکل غیردولتی در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی می‌تواند در معرفی توانمندی‎ها و توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک نقش مؤثری داشته باشد و امید است با توسعه همکاری فی‌مابین شاهد تقویت و تسهیل این روند باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: با توجه به نقش مؤثر اتاق بازرگانی در ارتباط با بخش‌‎های تولید و بازرگانی، برگزاری مشترک نشست‎ها و رویدادهای مختلف کارآفرینی و فناوری می‌تواند باعث تقویت رویکرد عملی در این بخش‎ها گردد.

در ادامه ناصر بیکی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز ضمن ابراز خرسندی از رشد و گسترش فعالیت‌های پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‎بنیان در استان گفت: پارک علم و فناوری به‌عنوان پل میان دانشگاه و صنعت، دارای رسالت بزرگی است و می‎دانیم در این مسیر مشکلات بسیاری وجود دارد، زیرا فاصله زیادی که میان صنایع ما و توسعه فناوری وجود دارد و از سوی دیگر عدم نزدیکی عملی میان دانشگاه و صنعت، سبب شده کمتر شاهد انتقال و به‌کارگیری فناوری‎‌های جدید علیرغم وجود تحصیلات دانشگاهی در میان بخش زیادی از مدیران بخش صنعت و کشاورزی باشیم و پارک علم و فناوری می‎تواند در اصلاح و تغییر این رویکرد، جایگاه و نقش بسزایی داشته باشد.

بیکی گفت: اتاق اراک در میان 34 اتاق کشور، اولین مجموعه‌ای است که رسالت خود را صرفاً فعالیت‌های اقتصادی و همچنین حل مشکلات و موانع اداری بخش خصوصی ندانسته و درصدد هستیم فعالیت‎های کیفی خود را نیز در این راستا توسعه دهیم.

او افزود: اتاق اراک در نظر دارد با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و همچنین حمایت‎های پارک علم و فناوری استان، مرکز نوآوری اتاق اراک را محل ساختمان قدیم این مجموعه راه‎اندازی کند و امیدواریم که با توسعه تعاملات و همکاری‎ها میان مجموعه اتاق و پارک، شاهد تسریع در روند راه‎اندازی این مرکز در آینده نزدیک باشیم.

رئیس اتاق اراک اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 3200 فعال اقتصادی عضو اتاق و بیش از 700 فعال اقتصادی دارای کارت بازرگانی در استان داریم که این موضوع بیانگر علاقه‌مندی آنها به حضور در فعالیت‎های بین‎المللی است. بنابراین می‌‎توان با برنامه‎ریزی صحیح و هدایت آنها به سمت مراکز علمی مانند پارک علم و فناوری و مراکز نوآوری، روند توسعه فعالیت‎های دانش‎بنیان را بهبود و تسریع نمود.

ناصر بیکی گفت: اتاق بازرگانی می‎تواند بهترین شریک راهبردی برای پارک علم و فناوری استان باشد و با امضای تفاهم‎نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری میان اتاق اراک و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیش‌ازپیش نیازمند حمایت‎ها و مشاوره‎های پارک علم و فناوری استان برای راه‎اندازی و توسعه بهتر آن هستیم.

در پایان این نشست مقرر شد به‌منظور تسهیل در شکل‎گیری مناسبات و ارتباطات میان پارک و مجموعه اتاق اراک، ضمن تعیین نمایندگان طرفین، تهیه و امضای تفاهم‎نامه همکاری مشترک، در دستور کار قرار گیرد.


 

کد خبر 11410

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید