هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۳۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه

حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران معتقد است: بخش خصوصی در زمینه‌ توسعه صنعتی و دیجیتالی شدن اقتصاد، آمادگی لازم برای همکاری با یونیدو را دارد.


حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران معتقد است: بخش خصوصی در زمینه‌ توسعه صنعتی و دیجیتالی شدن اقتصاد، آمادگی لازم برای همکاری با یونیدو را دارد.


حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران با نماینده یونیدو یا سازمان توسعه صنعتی ملل متحد ( The United Nations Industrial Development Organization) نشست برگزار کردند. در این نشست به همکاری یونیدو و بخش خصوصی برای توسعه صنعتی کشور و توسعه SME‌ها (کسب‌وکارهای کوچک و متوسط) تاکید شد.

در ابتدای نشست عیسی منصوری، به چهار حوزه تخصصی در مسیر همکاری یونیدو با اتاق ایران اشاره کرد:

-کمک به حضور بخش خصوصی ایران در زنجیره ارزش منطقه‌ای و جهانی

 -ظرفیت سازی نهایی در رسته فعالیت برای بیشترین ظرفیت ارزش افزوده

-توسعه همکاری و ارتقای جایگاه ایران در بخش صادرات

-ایجاد ظرفیت مناسب برای بهبود فضای کسب و کار که اتاق ایران در این زمینه پیشرو است.

منصوری ادامه داد: گام اول در زمینه همکاری با یونیدو داشتن ادبیات مشترک است و در گام دوم فرایند اجرایی و فنی قابل طرح است. البته در اواخر سال ۱۴۰۰ فرایند ایجاد ارتباط با یونیدو شکل گرفت و الان در مرحله ای هستیم که راجع به پروژه همکاری می‌توانیم با دقت بیشتری گفت وگو کنیم.

بعد از آن حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران گفت: در ایران قوانین بالادستی بر افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد و کاهش مقررات دست و پاگیر برای کمک به رشد اقتصادی تاکید دارد. از طرفی در سال‌های اخیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در جهت ارتقای جایگاه بخش خصوصی قدم‌های بلندی برداشته و الان امکان زیادی برای همکاری با بخش خصوصی وجود دارد.

او ادامه داد: ما امیدواریم در حوزه‌های مختلف مثل بهبود فضای کسب و کار، دیجیتالی شدن اقتصاد، توسعه صنعتی با یونیدو همکاری کنیم.

بعد از آن «چل ساندین»، مدیر پروژه توسعه صنعتی گفت: ما آماده بررسی زمینه‌های مختلف برای کار در ایران هستم. البته دستور کار یونیدو توسعه صنعتی پایدار و همکاری با بخش خصوصی است. در این مسیر زمینه همکاری زیادی وجود دارد از جمله حمایت از دیجیتالیزه شدن اقتصاد و بهبود زنجیره تولید.

او تاکید کرد: ما سعی می‌کنیم در ابتدا موانع را تشخیص دهیم و بعد از شناسایی چالش‌ها، برنامه را طراحی کنیم.

در قسمتی که در زنجیره ارزش افزوده شناسایی چالش سیاستگذاری هماهنگی بازاریابی و غیرهاست.

او تاکید کرد: یونیدو سعی می‌کند در مسیر دیجالیتزه شدن در تولید و بازاریابی به مسئله SME ها توجه ویژه داشته باشد و این بخش از اقتصاد برای یونیدو اهمیت خاصی دارد.

در ادامه محسن عامری، رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار اتاق ایران تاکید کرد: اتاق ایران نماینده فعالان بخش خصوصی سراسر کشور است و ارتباط با آن در تهیه و تدوین برنامه توسعه صنعتی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. از طرفی با توجه به موقعیت و شرایط ایران احتیاج به نسخه خاصی برای توسعه صنعتی در کشور است که باید این ملاحظات مورد توجه قرار گیرد. امیدوارم بتوانیم از ظرفیت یونیدو و ظرفیت ICC زمینه گسترش همکاری‌ها استفاده کنیم.

ساندین بار دیگر تاکید کرد: ایران جایگاه خاصی وجود دارد و امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌ها شرایط تغییر کند اما اگر تحریم برداشته شود، فضای همکاری متفاوت می‌شود. با برداشته شدن تحریم‌ها درهای جدیدی باز می‌شود. البته ما هم شرایط انعطاف‌پذیری خواهیم داشت و با تغییر شرایط وضعیت همکاری ما با ایران تغییر خواهد کرد.

در ادامه این نشت نماینده اتاق ایران و یونیدو بار دیگر بر زمینه همکاری‌های مشترک تاکید کردند.


 

کد خبر 11817

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید