هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ۱۰:۴۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه

انتقاد جهانی از آنگ سان سوچی او را از شرکت نشست مجمع عمومی سازمان ملل باز داشت
 

به گزارش اتاق ۲۴ به نقل از ایرنا،'آنگ سان سو چی' رهبر ملی میانمار که این روزها به دلیل کشتار و آزار اقلیت مسلمان روهینگیا مورد انتقاد جهان قرار دارد، امسال در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت و سخنرانی نمی کند.

پس از موج جدید آزار و کشتار اقلیت روهینگیا در استان راخین میانمار طی سه هفته گذشته بیش از ۴۰۰ تن از جمعیت این اقلیت قومی کشته و حدود ۳۷۰ هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش فرار کردند.
یک سخنگوی حزب حاکم میانمار روز چهارشنبه اعلام کرد 'آنگ سان سو چی' رهبر ملی، مشاور ارشد دولت و وزیر خارجه این کشور امسال در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند.
رسانه های داخلی میانمار هفته جاری احتمال داده بودند که 'آنگ سان سو چی' به دلیل شرایط استان راخین و فشار به وی امسال در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نکند و دولت میانمار نیز اعلام کرده بودند در حال بررسی این موضوع است.
اما به نوشته تارنمای 'استریت تایمز' سنگاپور، منتقدان خواستار پس گرفتن جایزه صلح نوبل از 'آنگ سو چی' شده اند، زیرا وی در پایان نزاع ها در استان راخین ناکام بوده است.
وی سال گذشته در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان رهبر میانمار از تلاش های دولتش برای حل بحران اقلیت مسلمان دفاع کرد.
اما سخنگوی حزب حاکم مالزی گفت که 'آنگ سان سوچی' امسال در مجمع عمومی سازمان ملل حضور نخواهد داشت، اگر چه او گفت که هنوز در این زمینه مطمئن نیست.
انتظار می رود 'هنری وان تیائو' معاون رئیس جمهوری میانمار در این نشست حضور یابد و ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) سخنرانی کند.
فشار بین المللی به میانمار پس از آغاز خشونت نظامیان به اقلیت قومی روهینگیا از ۲۵ اوت (سوم شهریور) در حال افزایش است. این فشار از زمانی آغاز شد که گروهی شبه نظامی روهینگیا به تعدادی پست و ایستگاه پلیس و ارتش حمله کردند. 
این حملات منجر به مقابله شدید نظامیان میانمار با اقلیت روهینگیا شد.

انتهای پیام

 

کد خبر 6877

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید