هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۴۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئیس اتاق مشترک ایران و امارات گفت: براساس توافقات و پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان سال جاری حجم تجارت بین دو کشور به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.


رئیس اتاق مشترک ایران و امارات گفت: براساس توافقات و پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان سال جاری حجم تجارت بین دو کشور به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.


رئیس اتاق مشترک ایران و امارات در آیین رونمایی از کتاب راهنمای تجارت و کسب‌وکار امارات متحده عربی، تجارت ایران و امارات را حدود ۱۵ میلیارد دلار برآورد کرد که هر دو طرف به دنبال افزایش سطح تجارت  تا 30 میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ هستند.

فرشید فرزانگان، با بیان اینکه طلا، الماس و فلزاتی مانند آلمینیوم، مس و استیل از بزرگترین تجارت‌های امارات محسوب می شود، تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌ها تا پایان سال 1400 سطح مناسبات بین دو کشور به 20 میلیارد دلار خواهد رسید. ایران همواره یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان مواد اولیه فلزی امارات بوده است هرچند این بخش از تجارت ایران با آغاز تحریم‌ها افت چشمگیری پیدا کرد.

این فعال اقتصادی با بیان این مطلب که صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی به امارات کمترین آسیب را از تحریم و شیوع ویروس کرونا دید، تاکید کرد: در ارتباط با این کشور همواره موضوع سرما‌یه‌گذاری و سرمایه‌پذیری مطرح بوده اما در این سال‌ها به دلیل بالا رفتن ریسک سرمایه‌ پذیری در ایران نتوانستیم فعالیت مشترکی بیم دو کشور تعریف کنیم.

او خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری نمایشگاه اکسپو در دبی با برنامه‌ریزی‌های مناسب می‌توانیم شرایط را برای تسهیل تجارت با این کشور فراهم کنیم.

این فعال اقتصادی درباره کتاب راهنمای تجارت و کسب‌وکار امارات متحده عربی تصریح کرد: فقدان اطلاعات، مهمترین چالش تجارت با این کشور برای فعالان اقتصادی بوده و به همین دلیل اتاق مشترک ایران و امارات تصمیم به انتشار اطلس جامعی در زمینه تجارت دو کشور گرفت.

او افزود: امارات اولین شریک تجاری ایران در واردات و سومین شریک صادراتی ایران است که نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌های ایرانی تجارت با امارات را در دستور کار قرار داده اند.

فرزانگان تاکید کرد: در دهه پیش رو اگر تولیدکنندگان و تجار به ابزار آمار و اطلاعات مجهز نباشند در این دنیای رقابتی با ضرب آهنگ سریع نمی‌توانند روابط خود را گسترش دهند و این این کتاب پاسخ بسیاری از مشکلات تجار را در خود جای داده است.

او با بیان اینکه امارات ۲۶۰ میلیارد دلار واردات در سال دارد و به عنوان قطب توزیع کالا در منطقه شناخته می‌شود، عنوان کرد: در صورتی که بتوانیم با سه کشور امارات، روسیه و ترکیه تجارت خود را گسترش دهیم ظرفیت صادراتی ایران رشد قابل توجهی را خواهد داشت.

در این نشست، اتاق ایران و امارات تفاهم نامه‌های همکاری با مرکز شتابدهی صادرات و مرکز آموزش بازرگانی امضا کرد.


 

کد خبر 11604

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید