هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ۲۰:۰۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آیا سقوط قیمت بیت‌کوین ادامه دارد؟

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق ایران، در روزهای پایانی بهار، زمستان بیت‌کوین رسید. امروز هم در ادامه روند دیروز، کاهش قیمت‌ ارزهای دیجیتال ادامه پیدا کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارز‌های دیجیتالی با بررسی نمودار‌های چند وقت اخیر بیت‌کوین نتیجه گرفته‌اند که الگوی صلیب مرگ در حال شکل گیری است. اما منظور از الگوی صلیب مرگ چیست؟ این الگو به عقیده کارشناسان این حوزه زمانی تشکیل می‌شود که میانگین کوتاه مدت ،۵۰ روزه،  میانگین بلندمدت،۲۰۰ روزه، را رو به پایین قطع کند. قیمت بیت‌کوین تا لحظه تنظیم این گزارش به کمتر از 35 هزار دلار – حدود 840 میلیون تومان - سقوط کرده. این در حالی است که در روزهای پایانی  فروردین سال جاری، بیت کوین به بیش از 61 هزار دلار رسید. در آن بازه زمانی بیت‌کوین در کمتر از یک روز، چند هزار دلار رشد را تجربه کرده بود. حالا و با گذشت کمتر از سه ماه، کارشناسان ارز دیجیتال می‌گویند که بیت کوین در مسیر مرگ قرار گرفته و می‌تواند برای آن حتی نرخ 20 هزار دلاری را هم متصور بود.

امروز فشار فروش یکی از دلایل دامن زدن به کاهش قیمت این ارز دیجیتال بود. فروش امروز قیمت بیت‌کوین را به زیر خط حمایتی مهم ۳۶هزار دلاری کشاند و باعث شد پیش از سقوط مجدد آن به کانال ۳۰هزار دلاری، معامله‌گران کانال ۳۲هزار و ۵۰۰دلاری را به عنوان نقطه توقف بعدی پیش‌بینی کنند.

اگر چنین شود، بیت کوین می تواند به قلمرو بازار خرس سقوط کند، شبیه آنچه در سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد. الگوی صلیب مرگ قبلی بیت کوین منجر به کاهش قیمت ۷۰ درصدی در ۲۰۱۸ و ۴۷ درصدی در ۲۰۱۹ شد. صلیب مرگ در سال ۲۰۲۰ اندکی پس از سقوط بازار ناشی از پاندمی کووید 19 در مارسی که گذشت رخ داد.

البته سقوط و صعودها با شیب تند در دنیای ارزهای مجازی اجتناب ناپذیر است اما برخی پیش بینی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت بیت کوین در 5 سال آیند، از یک میلیون دلار تجاوز خواهد کرد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۵۷ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است.

 

کد خبر 11616

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید