هدر بالا
امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
دوشنبه, ۰۶ تیر ۱۴۰۱ ۲۳:۳۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه

یلن وزیر خزانه داری می گوید رکود اقتصادی آمریکا «غیرقابل اجتناب» نیست، اما تورم «به طور غیرقابل قبولی بالاست»
 

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز یکشنبه گفت، رکودی که بسیاری از آمریکایی ها از آن می ترسند "به هیچ وجه قریب الوقوع" نیست.

صحبت از رکود در سال جاری شتاب گرفته است زیرا تورم همچنان بالاست و فدرال رزرو گام های تهاجمی برای مقابله با آن برمی دارد. روز چهارشنبه فدرال رزرو افزایش 75 واحدی نرخ بهره را بزرگترین افزایش خود از سال 1994 اعلام کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو همچنین قصد کمیته بازار آزاد فدرال را برای ادامه مسیر تهاجمی خود برای انقباض سیاست پولی به منظور مهار تورم نشان داد.

در عین حال، بسیاری انتظار دارند که ترکیبی از انعطاف پذیری در مخارج مصرف کننده و رشد شغل، ایالات متحده را از رکود دور نگه دارد.

یلن این هفته در مصاحبه ای با ABC گفت: من انتظار دارم اقتصاد کند شود. اقتصاد با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است، زیرا اقتصاد، به عنوان بازار کار، بهبود یافته و ما به اشتغال کامل رسیده‌ایم. اکنون طبیعی است که ما انتظار گذار به رشد ثابت و باثبات را داریم، اما به نظر من رکود به هیچ وجه اجتناب ناپذیر است.

اگرچه یلن در مورد اجتناب از رکود خوشبین به نظر می رسید، اما اقتصاد جهانی در ماه های آینده با تداوم جنگ در اوکراین، تورم فزاینده و همه گیری کووید-19 همچنان با تهدیدهای جدی مواجه است. یلن گفت: واضح است که تورم به طور غیرقابل قبولی بالا است.

با این حال، او معتقد نیست که کاهش هزینه های مصرف کننده دلیل رکود اقتصادی باشد. یلن به ABC News گفت که بازار کار ایالات متحده قوی‌ترین بازار در دوره پس از جنگ است و پیش‌بینی کرد که تورم در ماه‌های آینده کاهش خواهد یافت.

 

کد خبر 12080

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید