هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
یکشنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۱ ۲۳:۱۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه

TikTok می گوید که در تلاش است تا دسترسی به داده های کاربران را برای کارمندان چینی متوقف کند
 

TikTok یکی از واحدهای ByteDance چین به قانونگذاران آمریکایی گفت که در پاسخ به نگرانی از اینکه کارمندان چینی آن قادر به دسترسی به اطلاعات کاربران مستقر در ایالات متحده هستند، برای محافظت از داده ها کار می کند.

این شرکت رسانه‌های اجتماعی روز پنج‌شنبه نامه‌ای به سناتورهای آمریکایی ارسال کرد که در آن اذعان کرد که کارمندان خارج از کشور می‌توانند داده‌های کاربران آمریکایی را ببینند و گزارش‌های مربوط به چنین اقداماتی را تأیید کرد. TikTok در این یادداشت اعلام کرد که اکنون با اوراکل بر روی ابزارهای پیشرفته‌تر امنیت داده کار می‌کند که امیدوار است ساخت آن‌ها در تاریخ نامشخصی در آینده نزدیک به پایان برسد.

مدیر عامل TikTok در این یادداشت نوشت کارمندان خارج از ایالات متحده، از جمله کارمندان مستقر در چین، می‌توانند به داده‌های کاربران ایالات متحده TikTok دسترسی داشته باشند که تحت یک سری از کنترل‌های امنیتی سایبری قوی و پروتکل‌های تأیید مجوز تحت نظارت تیم امنیتی مستقر در ایالات متحده است.

CNBC سال گذشته گزارش داد که کارمندان سابق TikTok نگران تأثیر ByteDance بر سرویس ویدیوی کوتاه محبوب هستند و به خطری که کارگران چینی می توانند داده های کاربران آمریکایی را بررسی کنند اشاره کرد.

TikTok گفت که در حال حاضر در حال انجام یک ابتکار بزرگ به نام پروژه تگزاس است که هدف آن حفاظت کامل از داده‌های کاربران و منافع امنیت ملی ایالات متحده است. این شرکت گفت که اکنون تمام داده‌های ایالات متحده را به‌طور پیش‌فرض در زیرساخت ابری اوراکل یا Oracle Cloud Infrastructure ذخیره می‌کند. 

 مدیر عامل TikTok در این یادداشت گفت: این کار ما را به روزی نزدیک‌تر می‌کند که بتوانیم به سمت یک سیستم جدید و پیشرو در صنعت برای محافظت از داده‌های کاربران خود در ایالات متحده، با نظارت قوی و مستقل برای اطمینان از انطباق، حرکت کنیم. 

توافق با اوراکل در سال 2020 و پس از آن تنظیم شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، برنامه TikTok را در ایالات متحده تهدید کرد. 

مدیر عامل TikTok افزود که حزب کمونیست چین (CCP) از این شرکت برای دسترسی به داده‌های کاربران TikTok مستقر در ایالات متحده درخواست نکرده است و این شرکت در صورت چنین درخواستی این اطلاعات را ارائه نخواهد کرد.

لازم به توضیح است اوراکل یک شرکت چند ملیتی فعال در زمینه‌ی فناوری کامپیوتری است که دفتر اصلی آن در ساحل ردوود کالیفرنیا واقع شده است. این شرکت به طور عمده در توسعه و بازاریابی نرم‌افزارها، تکنولوژی و سیستم‌های رایانش ابری مرتبط با پایگاه داده‌ فعالیت می‌کند.

 

کد خبر 12094

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید