هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
سه شنبه, ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۴۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرودر صدراعظم سابق آلمان در مسکو
 

کرملین روز سه شنبه گفت که معتقد است گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان در مسکو است و احتمال تماس با او را رد نکرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا کرملین از گزارش‌هایی مبنی بر سفر شرودر به مسکو در روز سه‌شنبه اطلاع دارد یا خیر، به خبرنگاران گفت: «تا آنجا که ما می‌دانیم، او در مسکو است».

پسکوف افزود: «هیچ دیداری وجود ندارد، اما ما تماس احتمالی را رد نمی کنیم.

شبکه تلویزیونی RTL آلمان اواخر روز دوشنبه گزارش داد که شرودر در مسکو است و تصویری از او را در وب سایت خود منتشر کرد. شرودر در پاسخ به سوال RTL که آیا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد، گفت: "چند روزی در تعطیلات اینجا هستم. مسکو شهر زیبایی است.

دفتر شرودر در آلمان به درخواست اظهار نظر درباره علت سفر شرودر به مسکو پاسخ نداد.

گازپروم روز دوشنبه اعلام کرد که عرضه گاز به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم 1 را از روز چهارشنبه به 20 درصد از ظرفیت خود کاهش می دهد، زیرا توربین آن باید متوقف شود. آلمان این توضیح را رد کرد.

شرودر یکی از چهره‌های کلیدی در روابط انرژی بین دو کشور بوده است و از سال 1998 تا 2005 به عنوان صدراعظم آلمان خدمت می‌کرد و پیش از آن که در هیئت نظارت شرکت نفت دولتی روسنفت روسیه به‌عنوان مقامی بحث‌برانگیز مشغول به کار شود.

او که قهرمان خط لوله نورد استریم است که گاز روسیه را از زیر دریای بالتیک به آلمان منتقل می کند، تنها سه هفته قبل از اعزام نیروهای مسکو به اوکراین در آنچه که آن را "عملیات نظامی ویژه" می نامد، برای سمت هیئت مدیره گازپروم در 24 فوریه نامزد شد.

در شگفتی از امتناع صدراعظم سابق از فاصله گرفتن از پوتین - از جمله دیدار رودررو در مسکو در ماه مارس - احزاب سیاسی اصلی آلمان در ماه مه موافقت کردند که حق او را از داشتن یک دفتر با بودجه عمومی سلب کنند و دفتری که مالیات دهندگان تامین مالی می کردند را ببندند.

 

کد خبر 12121

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید