هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
چهارشنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۵۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

نقش اوکراین در انفجار کریمه
 

مجموعه ای از انفجارها روز سه شنبه یک پایگاه هوایی کلیدی روسیه در کریمه تحت اشغال کرملین را لرزاند که حداقل یک نفر را کشت و باعث سردرگمی مقامات محلی در مورد علت و اینکه آیا ارتش اوکراین می تواند اهدافی در شبه جزیره را تهدید کند، ایجاد کرد.

گفته می شود که خرابکاران و نیروهای ویژه اوکراینی در حال ایجاد هرج و مرج علیه اهداف روسیه در پشت خطوط دشمن هستند و دیدنی ترین عملیات آنها تا به امروز با انفجاری در روز سه شنبه انجام شد.

پس از وقوع یک رشته انفجار در پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه اشغالی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که انفجار مهمات هوایی در این سایت علت حادثه بوده و به کسی آسیب نرسیده است. 

بر اساس ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده از انفجارها در رسانه های اجتماعی، بلافاصله سؤالاتی در مورد نسخه کرملین از تلاش ها مطرح شد که انفجارها به گفته تحلیلگران، بیشتر شبیه نتیجه یک حمله هماهنگ است تا یک تصادف.

اوکراین مسئولیت انفجارهای گسترده در پایگاه روسیه در کریمه را علیرغم داستان کرملین بر عهده گرفت.

به طور علنی، مقامات اوکراینی دخالت ارتش اوکراین را تایید نمی‌کنند، زیرا مقامات روسیه و اشغالگر تلاش می‌کنند تا منبع انفجارها را تعیین کنند و سطح تهدید تروریستی را در این منطقه افزایش دهند. اما یک مقام ارشد نظامی اوکراین که از اوضاع آگاه است گفت که نیروهای اوکراینی مسئول حمله به پایگاه هوایی ساکی در سواحل غربی کریمه هستند.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت که این پایگاه هوایی پایگاهی است که هواپیماها به طور منظم از آنجا برای حمله به نیروهای اوکراینی بلند می شوند. این مقام رسمی اعلام نکرد که چه نوع سلاحی باعث انفجارها شده است و تنها گفت که "از یک دستگاه منحصرا ساخت اوکراین استفاده شده است."

نحوه دقیق اجرای این حمله فاش نشده است، اگرچه یک مقام آمریکایی تاکید کرده است که از سلاح آمریکایی در این حمله استفاده نشده است. 

این انفجارها به قدری در پشت خط مقدم بود که مقامات روسی این منطقه را به اندازه کافی امن فرض کردند تا به گردشگران اجازه بازدید از استراحتگاه های اطراف را بدهد. تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که افراد در ساحل در حالی که دود و شعله‌های آتش از پایگاه فوران می‌کنند، برای پناه می‌دوند.

 

کد خبر 12135

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید