هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
یکشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۱۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اعتصاب در بزرگترین بندر کانتینری کشتیرانی بریتانیا
 

کارگران بزرگترین بندر کانتینری بریتانیا اعتصابی هشت روزه را آغاز کرده اند و به آخرین کارگرانی در این کشور تبدیل شده اند که در بحبوحه تورم فزاینده و افزایش هزینه های زندگی برای مطالبه دستمزد بالاتر اقدام می کنند.

نزدیک به 2000 کارگر در بندر فلیکس استو که سالانه حدود 4 میلیون کانتینر از 2000 کشتی را که بیش از نیمی از حمل و نقل ورودی کشور را تشکیل می دهند، حمل می کند، روز یکشنبه کار را ترک کردند.

این اختلاف نگرانی‌ها از مشکلات زنجیره تامین را افزایش داده است و در حالی رخ می‌دهد که صنعت حمل‌ونقل در حال حاضر از توقف کار در حال فروپاشی است، به طوری که از هر پنج قطار تنها یک قطار در بریتانیا در روز شنبه در میان اعتصاب کارگران راه‌آهن حرکت کرد.

کارکنان پست نیز در اواخر این ماه اعتصاب چهار روزه را برنامه ریزی می کنند، در حالی که غول مخابراتی BT اخیراً با اولین توقف خود در چند دهه اخیر روبرو شده است. کارکنان انبار آمازون، وکلای جنایی و جمع آوری زباله از جمله کسانی هستند که در هفته های اخیر دست از کار کشیده اند.

بابی مورتون، افسر ملی اسکله در اتحادیه یونیت که نماینده کارگران اعتصابی فلیکس استو است به خبرگزاری رویترز گفت: اقدام اعتصاب باعث اختلال بزرگ خواهد شد و موج های شوک عظیمی را در سراسر زنجیره تامین بریتانیا ایجاد خواهد کرد، اما این اختلاف کاملاً ساخته خود شرکت است.

این [شرکت] از هر فرصتی [برای] ارائه پیشنهاد منصفانه به اعضای ما برخوردار بوده است، اما تصمیم گرفته است که این کار را انجام ندهد.

تورم در بریتانیا در ماه گذشته به بالاترین حد در 40 سال گذشته رسید و در بحبوحه افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی که تا حدی ناشی از حمله روسیه به اوکراین بود که در 24 فوریه آغاز شد، از 10 درصد گذشت.

بانک مرکزی انگلیس پیش بینی کرده است که تورم در سال جاری به بالای 13 درصد برسد و اقتصاد انگلیس را وارد یک رکود طولانی مدت کند.

کارگران مانند بسیاری از افراد در سراسر بریتانیا با این افزایش بی رویه هزینه های زندگی از نظر تورم کالاها و همچنین افزایش وحشتناک هزینه سوخت خانه های مردم دست و پنجه نرم می کنند.

اعتصاب می‌تواند وضعیتی را که قبلاً ناامن بود بدتر کند. گروه کشتیرانی مرسک، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل‌ونقل کانتینری جهان، هشدار داده است که این اقدام تأثیر قابل‌توجهی خواهد داشت و باعث تأخیر عملیاتی می‌شود و آن را مجبور به ایجاد تغییراتی در خطوط کشتی‌های خود می‌کند.

این بندر بسیار مهم به خصوص از نظر منسوجات و همچنین انواع محصولاتی است که از اینجا وارد می شود. 

بنابراین، کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگانی در سراسر بریتانیا در حال حاضر با مشکل مواجه هستند و اقدامی مانند این، البته زنجیره‌های تامین را همچنان آسیب‌پذیرتر می‌کند و می‌تواند عاملی برای افزایش تورم در آینده باشد.

 

 

 

 

کد خبر 12149

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید