هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
یکشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۳۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه

13 سال زندان برای میلیاردر چینی-کانادایی
 

شیائو جیان‌هوا، سرمایه‌دار مرتبط با خانواده‌های سیاسی در پکن، با تشدید کمپین ضد اختلاس، رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ، به دلیل جرایم مالی همراه با شرکتش «هلدینگ فردا» به ۱۳ سال زندان محکوم شد.

دادگاهی در شانگهای، ژیائو جیان‌هوا، میلیاردر چینی-کانادایی را به ۱۳ سال زندان و جریمه نقدی بی‌سابقه ۵۵.۰۳ میلیارد یوان چین (۸.۱ میلیارد دلار) برای هلدینگ فردا محکوم کرد.

دادگاه بین‌المللی اول شانگهای روز جمعه اعلام کرد شیائو و هلدینگ فردا را به جمع‌آوری غیرقانونی سپرده‌های عمومی، سوء استفاده از صندوق‌های امانی و ارائه رشوه به شرکت‌های دولتی متهم است.

شیائو از شرکت خود برای جمع آوری بیش از 45 میلیارد دلار از سپرده های عمومی به طور غیرقانونی استفاده کرده است. امپراتوری تجاری او بخش هایی از بیمه تا کشاورزی چغندر را پوشش می داد.

دادگاه گفت شیائو به دلیل این جنایات 6.5 میلیون یوان (954655 دلار) جریمه شد.

دادگاه گفت که شیائو و هلدینگ فردا به شدت دستور مدیریت مالی را نقض کرده اند و به امنیت مالی دولت آسیب رسانده اند.

دادگاه گفت که از سال 2001 تا 2021، شیائو و هلدینگ فردا سهام، املاک، وجوه نقد و سایر دارایی ها را به مقامات دولتی به ارزش بیش از 680 میلیون یوان (99.87 میلیون دلار) برای فرار از نظارت مالی و به دنبال منافع نامشروع دادند.

شیائو متولد چین، که به داشتن ارتباط با نخبگان حزب کمونیست چین شناخته می شود، از سال 2017 پس از اینکه در بحبوحه سرکوب گروه های دولتی تحت بازجویی قرار گرفت، در انظار عمومی دیده نشده است.

حکم شیائو بیش از پنج سال پس از ربوده شدن او از هتلی در هنگ کنگ توسط ماموران امنیتی چین صادر می شود، در پرونده ای که جامعه تجاری چین را تکان داد.

 

کد خبر 12150

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید