هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
شنبه, ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ ۲۲:۰۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه

هشدار زلنسکی درباره نشت تششعات هسته ای
 

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید جهان روز پنج‌شنبه از یک فاجعه تشعشعات به سختی عبور کرد، زمانی که بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از شبکه برق این کشور قطع شد. زلنسکی هشدار داد که تنها به دلیل برق پشتیبان است که نیروگاه زاپوریژژیا تحت اشغال روسیه توانست به طور ایمن کار کند.

زلنسکی گفت: هر دقیقه ماندن نیروهای روسی در نیروگاه هسته ای خطر نشت تشعشعات و یم فاجعه جهانی را به دنبال دارد. وی از جامعه جهانی خواست کمک کند تا نیروهای روسیه فوراً از نیروگاه خارج شوند.

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن، تعداد نیروهای مسلح کشورش به میزان 137 هزار نفر افزایش می یابد. این در حالی است که یورش کرملین به اوکراین وارد هفتمین ماه خود شده است.

مقامات در منطقه زاپوریژژیا در حال توزیع قرص های یدید پتاسیم برای ساکنان در صورت نشت تشعشعات هستند.

یک مقام اوکراینی به ان‌بی‌سی نیوز تأیید کرد که مقامات در منطقه زاپوریژژیا توزیع یدید پتاسیم را برای ساکنان ساکن در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا آغاز کرده‌اند.

توزیع قرص یدید پتاسیم بین اهالی در شعاع 50 کیلومتری این کارخانه از امروز آغاز شد. مقامات بهداشتی منطقه به ساکنان می‌گویند در صورت نشت تشعشعات در آینده، قرص‌ها را ذخیره کنند.

یدید پتاسیم می تواند به عنوان یک دارو برای درمان موارد اضطراری تشعشع استفاده شود.

 

کد خبر 12151

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید