هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
یکشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ۱۰:۱۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ده ها نفر در ازدحام و شورش در مسابقه فوتبال اندونزی کشته شدند
 

در یک شورش و ازدحام جمعیت در یک استادیوم فوتبال اندونزی دست کم 129 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.

فاجعه شنبه شب در شهر ملنگ در شرق کشور یکی از مرگبارترین فاجعه های استادیوم ورزشی جهان بود.

پلیس در استان جاوه شرقی گفت که هزاران هوادار آرما اف سی پس از شکست 3-2 تیم آنها مقابل پرسبایا سورابایا به زمین ورزشگاه کانجوروهان یورش بردند. افسران سعی کردند با پرتاب گاز اشک آور "شورش" را کنترل کنند و باعث ازدحام جمعیت شدند زیرا هواداران وحشت زده به سمت دروازه خروج هجوم بردند.

برخی در هرج و مرج خفه شدند و برخی دیگر زیر دست و پا کشته شدند.

نیکو افینتا، رئیس پلیس جاوا شرقی گفت: سی و چهار نفر در داخل ورزشگاه کشته شدند و بقیه در بیمارستان جان باختند. او گفت که تعداد تلفات همچنان در حال افزایش است، زیرا وضعیت بسیاری از حدود 180 مصدوم وخیم است.

یک مدیر بیمارستان به تلویزیون محلی گفت که یکی از قربانیان پنج ساله است.

فیلم‌های ویدیویی از کانال‌های خبری محلی، هواداران را نشان می‌دهد که پس از شکست آرما اف سی مقابل پرسبایا سورابایا، وارد زمین ورزشگاه کانجوروجان در مالانگ شدند و به نظر می رسد گاز اشک آور در هوا دیده می شود. تصاویر همچنین افرادی را نشان می‌داد که به نظر می‌رسید هوشیاری خود را از دست داده‌اند و توسط طرفداران دیگر برده می‌شوند.

پلیس اعلام کرد حدود 3000 نفر به زمین هجوم بردند. خودروهای خارج از ورزشگاه نیز به آتش کشیده شدند، از جمله یک کامیون پلیس.

دولت اندونزی بابت این حادثه عذرخواهی کرده و قول داده است که شرایط مربوط به ازدحام جمعیت را بررسی کند.

زین الدین آمالی، وزیر ورزش و جوانان اندونزی به شبکه تلویزیونی کومپاس گفت: «ما برای این حادثه متاسفیم... این یک حادثه تأسف‌آور است که فوتبال ما را در زمانی که به هوادارانی که می‌توانند مسابقات فوتبال را از استادیوم تماشا کنند آسیب می‌زند. ما سازماندهی بازی و حضور هواداران را به طور کامل ارزیابی خواهیم کرد. آیا به ممنوعیت حضور هواداران در مسابقات باز خواهیم گشت؟ این همان چیزی است که ما بحث خواهیم کرد.»

 

 

کد خبر 12160

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید