هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
شنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ۱۹:۲۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه

هو جینتائو به شکل بی سابقه‌ای برکنار شد
 

هو جین تائو، رئیس‌جمهور سابق چین روز شنبه در مراسم اختتامیه کنگره حزب کمونیست حاکم به‌طور غیرمنتظره‌ای از «تالار بزرگ مردم» در پکن بیرون آورده شد.

در مراسم اختتامیه امروز کنگره که هر پنج سال یک بار برگزار می شود، هو جینتائو، 79 ساله، توسط عوامل حزب کمونیست چین که نامشان فاش نشده است، برکنار شد. دلیل برکناری رهبر چین مشخص نیست.

با این حال، اطلاعات مربوط به چنین حوادثی به ندرت توسط چین فاش می شود.

زمانی که هو در حال حذف شدن بود، رهبر سابق به شی جین پینگ نگاه کرد و مکالمه ای داشت که برای دوربین هایی که آن لحظه را ثبت کردند قابل شنیدن نبود.

لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین نیز در کنار شی دیده می‌شود، که او نیز در حالی که رئیس‌جمهور سابق چین در حال برکناری بود، واکنشی نشان نداد.

بر اساس گزارش رویترز، حزب کمونیست چین قانون اساسی خود را اصلاح کرد تا شی جین پینگ به «هسته» حزب خود تبدیل شود. اکنون انتظار می‌رود که شی جین پینگ به عنو ان مقام نهایی در چین باقی بماند.

انتظار می رود شی به طور گسترده ای دبیر کل حزب شود و راه را برای او هموار کند تا سومین دوره بی سابقه ریاست جمهوری چین را به دست آورد.

این کنگره در یکی از پرمخاطره ترین دوره های روابط بین الملل در سال های اخیر در حال برگزاری است. در حالی که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین تلاش می کند اعتبار خود را به عنوان یک رهبر بزرگ روسیه حفظ کند، جنگی در اوکراین در جریان است و چین همچنان حامی سرسخت این تزار بالقوه است.

در عین حال، تنش‌ها در تنگه تایوان به بالاترین حد خود در دهه‌های اخیر رسیده است، زیرا چین تلاش می‌کند تایپه را به توافق برساند.

علاوه بر این، تنش‌های دیپلماتیک با ایالات متحده، پیامدهای یک بیماری همه‌گیر جهانی و تلاش‌های پارانوئیدی خود چین برای از بین بردن کووید-19 و همه عوامل ایجاد یک طوفان وجود دارد.

 

 

کد خبر 12180

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید