هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
یکشنبه, ۰۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۱:۲۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شاهزاده سعودی دومین سهامدار توییتر پس از ماسک
 

شاهزاده الولید بن طلال پادشاهی عربستان سعودی و شرکت هلدینگ پادشاهی سعودی (KHC) انتقال سهام خود در توییتر را به شرکت جدید تکمیل کردند و پس از ایلان ماسک به "دومین سهامدار بزرگ" این شرکت تبدیل شدند.

بر اساس بیانیه شاهزاده سعودی شرکت هلدینگ پادشاهی عربستان سعودی (KHC) شاهزاده الولید بن طلال، پس از تسلط ایلان ماسک بر این شرکت رسانه های اجتماعی که آنها را به طور مشترک دومین سرمایه گذار بزرگ کرد، به مالکیت سهام توییتر به ارزش 1.89 میلیارد دلار ادامه خواهد داد.

بن طلال که روز جمعه این بیانیه را در حساب توییتر خود به اشتراک گذاشت و از ماسک به عنوان "سرپرست توئیت" یاد کرد، اظهار داشت که این معامله در راستای استراتژی بلندمدت شرکت هلدینگ پادشاهی عربستان سعودی است.

پیش از این شاهزاده، سهامدار اصلی غول فناوری، پیشنهاد 41 میلیارد دلاری ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا را برای مالکیت کامل توییتر رد کرد.

تا ژانویه 2022، عربستان سعودی با 34.8 میلیون نفر جمعیت، هشتمین کاربران توییتر را در بین کشورهای دیگر جهان با بیش از 12 میلیون کاربر داشت.

ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، روز پنجشنبه اعلام کرد که خرید 44 میلیارد دلاری خود را تکمیل کرده است.

ماسک در توییتی با اشاره به لوگوی پرنده توییتر نوشت: "پرنده آزاد شد."

با این حال، مدیرعامل شرکت سازنده خودروهای الکتریکی تسلا، و خود را مدافع آزادی بیان توصیف می‌کند، همچنین گفته است که می‌خواهد از تبدیل شدن این پلت فرم به اتاق پژواک برای نفرت و تفرقه جلوگیری کند.

به گفته به گفته افراد آشنا به موضوع ماسک، پاراگ آگراوال، مدیر اجرایی توییتر، ند سگال، مدیر امور مالی و ویجایا گاد، مدیر امور حقوقی و سیاستگذاری را برکنار کرد. او آنها را متهم کرده بود که او و سرمایه گذاران توییتر را در مورد تعداد حساب های جعلی در این پلتفرم گمراه کرده اند.

به گفته یک فرد آشنا، ماسک که شرکت موشکی اسپیس ایکس را نیز اداره می کند، قصد دارد مدیرعامل موقت توییتر شود.

این اکتساب نشان دهنده پایان یک حماسه طولانی مدت است. ماسک ابتدا در ماه آوریل پیشنهاد خرید توییتر را داد، قبل از اینکه تلاش کند از معامله خارج شود، و سپس در نهایت خرید را تکمیل کرد تا شرکت رسانه اجتماعی خصوصی شود.

خرید ماسک از توییتر با کمک مالی تعدادی از سرمایه گذاران، از جمله لری الیسون، یکی از بنیانگذاران شرکت نرم افزاری اوراکل، و قطر هلدینگ، که توسط صندوق سرمایه گذاری مستقل قطر کنترل می شود، تضمین شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 12183

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید