هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
دوشنبه, ۰۹ آبان ۱۴۰۱ ۲۳:۱۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تعداد بخشنامه‌های فسادزا در معدن اعلام شد
 

وزیر صنعت از ابطال ۳۲۰مصوبه، بخشنامه و دستورالعمل بعضا متناقض حوزه معدن خبر داد و گفت: برخی از این مصوبات و بخشنامه‌ها می‌توانستند منشا رانت و فساد باشند.

سیدرضا فاطمی‌امین امروز در مراسم رونمایی از طرح تحول زمین‌شناسی استان خراسان جنوبی در محل وزارت صمت افزود: همه این مصوبات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها اکنون به یک دستورالعمل 80 صفحه‌ای تبدیل شده است. وزیر صنعت با اشاره به طرح تحول زمین‌شناسی استان خراسان جنوبی، گفت: مرحله شناسایی و پی‌جویی معدنی، مرحله بسیار پرمخاطره‌ای است که بخش خصوصی توان ورود و سرمایه‌گذاری در آن را ندارد.

فاطمی‌امین اظهار کرد: به همین دلیل حاکمیت به این موضوع وارد می‌شود و علاوه بر آن زمانی که این محدوده‌ها به مزایده گذاشته می‌شود، اگر ندانیم چه در اختیار داریم، قیمت‌هایی که ارائه می‌شوند نیز واقعی نیستند.

وزیر صمت ادامه داد: در طرح تحول زمین‌شناسی که از استان خراسان جنوبی آغاز شده، ذخایر بسیار ارزشمندی از سنگ‌آهن، مس و کروم کشف شده و به‌ویژه در زمینه سنگ‌آهن دغدغه‌های موجود بر کمبود آنها رفع خواهد شد؛ در حالیکه پیش از این عنوان می‌شد در خوش‌بینانه‌ترین حالت فقط برای 15 سال دیگر سنگ‌آهن در کشور موجود است.

 

کد خبر 12189

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید