هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
دوشنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ۱۹:۴۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مقامات زامبیایی می گویند دانش آموزی در خط مقدم روسیه و اوکراین کشته شده است
 

یکی از مقامات این کشور آفریقای جنوبی گفت، یک دانشجوی زامبیایی که در روسیه زندانی بود، در اوکراین هنگام جنگ در طرف روسیه کشته شد.

بر اساس بیانیه روز دوشنبه استنلی کاکوبو، وزیر امور خارجه زامبیا، لمخانی ناتان نییرندا، 23 ساله، در حال تحصیل در رشته مهندسی هسته ای در موسسه فیزیک مهندسی مسکو بود.

در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه از درگذشت نابهنگام آقای نییرندا در چنین شرایطی عمیقاً متأسف است و با خانواده او ابراز همدردی می‌کند.»

کاکوبو از مقامات روسیه خواست تا جزئیات بیشتری در مورد استخدام نییرندا و نحوه پایان نبرد او در اوکراین ارائه دهند.

به گفته کاکوبو، نییرندا در آوریل 2020 به 9 سال زندان محکوم شد.

هنوز مشخص نیست که نییرندا به چه اتهاماتی محکوم شده است.

وزارت امور خارجه گفت که خبر مرگ نییرندا را در 9 نوامبر دریافت کرده و پس از تماس با سفارت زامبیا در مسکو، تایید کرده است که این دانشجو در 22 سپتامبر کشته شده است.

مشخص نیست که نییرندا در زمان مرگش در اوکراین دقیقا کجا بود، اما جسد او به شهر مرزی روستوف روسیه منتقل شده است تا روند بازگرداندن به زامبیا آغاز شود.

کاکوبو گفت که شخصاً با خانواده نییرندا در زامبیا در تماس بوده است و امیدوار است پس از دریافت تماس رسمی از سوی مقامات روسی، جزئیات بیشتری از مرگ پسرشان ارائه کند.

روسیه در 24 فوریه حمله خود به اوکراین را آغاز کرد.

در ماه سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از بسیج نسبی در روسیه خبر داد که به گفته او شامل کسانی می‌شود که قبلاً در نیروهای مسلح خدمت کرده‌اند.

 

 

کد خبر 12212

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید