هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
شنبه, ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۰:۱۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اوکراین آتش بس کوتاه با روسیه را رد کرد
 

روسیه به دنبال یک "آتش بس کوتاه" است - پیشنهادی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به شدت آن را رد کرد زیرا به نیروهای مسکو اجازه می دهد پس از متحمل شدن یک سری شکست در میدان جنگ قدرت خود را بازیابند.

مقامات روسیه بارها گفته اند که آماده شرکت در مذاکرات صلح بدون هیچ قید و شرطی هستند، اما مشخص نیست که آیا آنها پیشنهاد آتش بس رسمی را همانطور که روز جمعه زلنسکی به آن اشاره کرد ارائه کرده اند یا خیر.

روسیه اکنون به دنبال یک آتش بس کوتاه است، مهلتی برای بازیابی قدرت. ممکن است کسی این را پایان جنگ بداند، اما چنین مهلتی فقط وضعیت را بدتر می‌کند.

یک صلح واقعی، طولانی مدت و صادقانه تنها می تواند نتیجه تخریب کامل تجاوز روسیه باشد.

ایالات متحده گفته است که تنها زلنسکی می تواند تصمیم بگیرد که چه زمانی مذاکرات صلح با روسیه را آغاز کند، و این تصور را که کیف را برای پایان دادن به جنگ نزدیک به 9 ماهه ناشی از تهاجم مسکو تحت فشار قرار داده است رد می کند.

ژنرال مارک میلی، افسر ارشد ارتش ایالات متحده، این هفته گفت که در حالی که اوکراین به موفقیت های کلیدی در میدان نبرد دست یافته است، مسکو همچنان 20 درصد از خاک این کشور را کنترل می کند و بعید است که نیروهای کیف به این زودی ها روس ها را مجبور به خروج کنند.

اوکراین هفته گذشته کنترل شهر مهم استراتژیک خرسون در جنوب را به دست گرفت. این شهر از آغاز جنگ در اواخر فوریه توسط نیروهای روسی اشغال شده بود.

زلنسکی روز دوشنبه گفت: بازرسان در حال حاضر بیش از 400 جنایات جنگی روسیه را در خرسون مستند کرده اند.

226 بازداشت غیرقانونی و ناپدید شدن اجباری در شهر جنوبی خرسون را مستند شده است. گفته می شود حدود یک چهارم از این تعداد مورد شکنجه قرار گرفتند و چهار نفر در بازداشت مردند.

اکثر بازداشت ها و ناپدید شدن ها توسط ارتش روسیه و آژانس امنیتی FSB انجام شده است و نیمی از دستگیرشدگان به نظر نمی رسد آزاد شده باشند.

مردان در سن نظامی - از جمله کارمندان دولت، رهبران جامعه مدنی، معلمان، افسران مجری قانون و روزنامه نگاران - بخش بزرگی از بازداشت شدگان و ناپدید شدند.

منابع می‌گوید که پس از تصرف خرسون در ماه مارس، روس‌ها با فهرستی از اسامی و شماره پلاک خودرو وارد شدند و افرادی را هدف قرار دادند که فکر می‌کردند ممکن است در برابر حضور آنها مقاومت کنند.

در حالی که برخی از بازداشت شدگان آزاد شدند، بسیاری دیگر در بازداشت هستند یا مفقود شده اند، سرنوشت آنها برای خانواده هایشان معلوم نیست از زمانی که نیروهای روسی از شهر خرسون عقب نشینی کردند.

 

 

کد خبر 12223

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید