هدر بالا
امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
شنبه, ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۰:۳۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کره شمالی برای اولین بار دختر کیم جونگ اون را ظاهر کرد
 

کره شمالی روز شنبه برای اولین بار دختر کیم جونگ اون رهبر این کشور را در عکس هایی که نشان می دهد آنها در آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) در روز گذشته حضور داشتند، نشان داد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، رسانه های دولتی کره شمالی گزارش دادند که کیم روز جمعه از پرتاب یک موشک بالستیک هواسونگ-17، بزرگترین موشک بالستیک کشور در فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ بازرسی کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت: او به همراه دختر و همسر محبوبش در صحنه حضور داشت.

عکس‌های منتشر شده توسط این خبرگزاری نشان می‌دهد که دخترش با یک ژاکت سفید و شلوار مشکی در کنار کیم ایستاده و در حال قدم زدن در مقابل موشکی است که روی یک کامیون پرتاب قرار داشت.

این اولین حضور رسمی او در رسانه های دولتی بود. کره شمالی هرگز وجود فرزندان کیم را تایید نکرده است.

سازمان های اطلاعاتی کره جنوبی حدس می زنند که کیم و همسرش در سال 2009 ازدواج کرده اند و دو دختر و یک پسر در سال های 2010، 2013 و 2017 به دنیا آمده اند.

در سال 2013، دنیس رادمن، ستاره بازنشسته NBA، که مدتی را با خانواده رهبر در پیونگ یانگ گذراند، گفت که دختر بچه کیم به نام جو آئه را در آغوش گرفته است.

ناظران می گویند افشای فرزند کیم حاکی از اعتماد او به موفقیت آزمایش موشکی و امنیت رژیم است.

در گزارشی به زبان انگلیسی آمده است: آزمایش آتش به وضوح قابل اعتماد بودن سیستم تسلیحات استراتژیک جدید را به عنوان نماینده نیروهای استراتژیک کره شمالی و عملکرد رزمی قدرتمند آن به عنوان قوی ترین سلاح استراتژیک در جهان ثابت کرد.

به نقل از کیم، پرتاب موشک ICBM بر دستیابی رژیم او به توانمندی قدرتمند و قابل اعتماد برای مقابله با هر گونه تهدید هسته ای مجدداً تأیید شده است.

 

کد خبر 12224

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید