هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. دیدگاه
چهارشنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۳۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه

نایب رئیس صنف فروشندگان فرش ماشینی، موکت و تزئینات داخلی اصفهان

مجید بهرامی پیشنهاد تخفیف در بیمه اصناف را موجب اشتغالزایی بیشتر دانست

مجید بهرامی پیشنهاد تخفیف در بیمه اصناف را موجب اشتغالزایی بیشتر دانست
 

بیمه کارگران یکی از مواردی است که همواره محل بحث های زیادی بوده است و هم کارگران و هم کارفرمایان دغدغه های خاص خود را در این حوزه دارند.

به گزارش حقوق نیوز مجید بهرامی نایب رئیس صنف فروشندگان فرش ماشینی، موکت و تزئینات داخلی اصفهان دغدغه های کارگران در این مورد را قابل احترام و توجه دانست اما بیان داشت باید به دغدغه های کارفرمایان نیز در این باره توجه شود.

وی گفت با توجه به ماده 148 قانون کار کارفرمایان کارگاه‌های مشمول این قانون مکلف هستند بر اساس قانون تأمین اجتماعی، نسبت به بیمه نمودن کارگران واحد خود اقدام‌ نمایند.

وی در ادامه گفت همچنین بر اساس ماده 183 قانون فوق کارفرمایانی که بر خلاف مفاد ماده 148 این قانون از بیمه نمودن کارگران خود خودداری نمایند، علاوه بر تأدیه کلیه حقوق متعلق به‌کارگر (‌سهم کارفرما) با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به جریمه نقدی معادل دو تا ده برابر حق بیمه مربوطه محکوم خواهند شد.

وی به ماده 36 قانون تامین اجتماعی نیز اشاره کرد که بر اساس آن به مکلف بودن کارفرما برای پرداخت حق بیمه کارگر اشاره شده است.

بهرامی بیان داشت اگرچه کارگران باید از مزایای قانونی خود بهره مند شوند اما قوانین باید منافع کارفرمایان از جمله صاحبان اصناف را نیز مدنظر قرار دهد.

وی اضافه کرد: اصناف همواره پشتیبان انقلاب و نظام بوده اند اما متاسفانه دولتمردان در ادوار مختلف نسبت به مسائل و مشکلات آن ها بی توجه بوده و کم لطفی داشته اند.

در ادامه نایب رئیس صنف فروشندگان فرش ماشینی، موکت و تزئینات داخلی اصفهان عدم توجه به حقوق کارفرمایان از جمله صاحبان اصناف درباره بیمه پرسنل را مورد انتقاد قرار داد.

مجید بهرامی بیان داشت بهتر است رویه های قانونی از جمله در حوزه بیمه به سمت تسهیل در اشتغالزایی پیش روند و با اصرار بر ادامه ی رویه های سابق نمی توان بازار کار را به تحرک وادار کرد.

بهرامی گفت در شرایط اقتصادی کنونی هزینه بیمه کارگران بسیار بالا می باشد و همین امر نیز باعث شده بسیاری از اصناف نه تنها علیرغم پتانسیل بالا برای استخدام از افزایش نیروی کار جدید خودداری کنند بلکه به تعدیل و اخراج پرسنل خود اقدام کنند، در حالی که با اصلاح قوانین می توان از توان بالای اشتغالزایی اصناف استفاده کرد.

وی پیشنهاد داد تا اصناف و کسب و کارهای مختلف بر اساس تعداد پرسنلی که برای کار استخدام می کنند از تخفیفات مختلف در بیمه ی آنها برخوردار شوند. به عنوان مثال با استخدام 2 نیروی کار 50 درصد تخفیف در بیمه و با استخدام بیش از 2 نیروی کار 70 درصد تخفیف بیمه دریافت کنند.

بهرامی بیان داشت باید قوانین و مقررات از انعطاف پذیری برخوردار باشند و بر اساس واقعیت ها و شرایط اقتصادی کشور که اصناف و کسب و کارهای مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد تغییر کند.

وی افزود با روش تخفیف در بیمه، اصناف تمایل بسیار بیشتری برای به کار گرفتن پرسنل جدید خواهند داشت و به اشتغالزایی که از اهداف دولت می باشد نیز کمک خواهد نمود.

 

کد خبر 12098

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید