هدر بالا
امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ۱۳:۴۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه

محمدرضا قمی، رئیس اتاق یزد در جلسه شورای گفت‌وگوی این استان، از بهبود رضایت فعالان اقتصادی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان یزد در سال 98 خبر داد.


محمدرضا قمی، رئیس اتاق یزد در جلسه شورای گفت‌وگوی این استان، از بهبود رضایت فعالان اقتصادی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان یزد در سال 98 خبر داد.


چهل و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی مشکلات نیروگاه‌های کوچک و تولید پراکنده برگزار شد. در این جلسه که استاندار، معاون اقتصادی استاندار، مدیران عامل شرکت توزیع و برق منطقه‌ای یزد و فعالان اقتصادی حضور داشتند، مصوب شد: کمیته‌ای فنی برای حل مشکلات نیروگاه‌های تولید پراکنده برق در استان تشکیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی یزد با بیان اینکه طبق ماده ۴ قانون بهبود فضای کسب‌وکار یکی از وظایف اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور ارزیابی عملکرد سالیانه دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با فضای کسب‌وکار است، گفت: بر اساس این گزارش که برای تصمیم‌گیری و بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در اختیار سیاست‌گذاران قرار می‌گیرد درمجموع ۴۴ دستگاه اصلی و فرعی اجرایی در کل کشور وجود دارد که به‌تبع آنها در استان‌ها هم به‌صورت ادارات کل و یا سازمان‌های ذی‌ربط فعالیت می‌کنند.

محمدرضا قمی ادامه داد: گزارش عملکرد سال ۹۸ این دستگاه‌ها در مقایسه با سال ۹۷ نشان می‌دهد طبق نتایج طرح ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محیط کسب‌وکار شاخص ملی در کل کشور ۴.۴۷ است که از بهبود رضایت فعالان اقتصادی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ که این شاخص ۵.۲۰ بوده است، حکایت دارد.

قمی با اعلام اینکه در سال ۹۸ فعالیان اقتصادی مشارکت‌کننده در این طرح از سه دستگاه سازمان بهزیستی، استاندارد ایران و وزارت گردشگری بیشترین رضایت و از سه دستگاه بانک مرکزی، شهرداری و سازمان تأمین اجتماعی کمترین رضایت را داشته‌اند، اظهار کرد: بر اساس یافته‌های این طرح دستگاه‌های اجرایی در سه استان خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و یزد بیشترین رضایت فعالان اقتصادی را جلب کرده‌اند و در مقابل سه استان تهران، خراسان شمالی و اصفهان کمترین رضایت را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته او، میزان رضایت فعال اقتصادی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در بخش کشاورزی در مقایسه با بخش‌های خدمات و صنعت بهتر ارزیابی شده است.

اعضای اتاق‌های اصناف، تعاون و بازرگانی بیشترین رضایت را از دستگاه‌های اجرایی داشتند

رئیس اتاق یزد، با اشاره به اینکه در بین اعضای اتاق‌های سه‌گانه کشور اعضای اتاق‌های اصناف، تعاون و بازرگانی به ترتیب بیشترین میزان رضایت از عملکرد دستگاه‌های اجرایی را اعلام کردند، خاطرنشان کرد: از بین ۴۴ دستگاه اجرایی سه دستگاه سازمان انرژی اتمی، مرکز آمار و سازمان بهزیستی به ترتیب دارای کمترین ارتباط کاری و سه دستگاه بانک‌های دولتی، سازمان امور مالیاتی و وزارت صمت بیشترین ارتباط کاری را به ثبت رساندند.

رتبه برتر دستگاه‌های اجرایی استان در سرفصل‌های مهم فضای کسب‌وکار

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی یزد، گفت: در شاخص استانی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ۴ سرفصل مهم سهولت فرایندهای اداری و سرعت در ارائه خدمات، رتبه یزد ۴.۱۵ بوده که میانگین کشوری ۴.۴۷ است. رتبه کیفیت رسیدگی به درخواست‌های قانونی مراجعان رتبه یزد ۴.۳۰، نحوه رفتار فعالان اقتصادی و تکریم ارباب‌رجوع ۳.۹۸ و شفافیت اطلاع‌رسانی در زمینه ارائه خدمات ۴.۵۴ است درحالی‌که میانگین کشوری ۵.۳۰ بوده است.

قمی با تقدیر از استاندار و مجموعه مدیران استان یزد به نمایندگی از فعالان اقتصادی گفت: درمجموع فعالان اقتصادی یزد در سال ۱۳۹۸ نسبت به کل کشور رضایت بیشتری از دستگاه‌های اجرایی داشته‌اند که این مهم محصول فعالیت استاندار و بقیه مدیران استان است.


 

کد خبر 10367

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید