هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۲۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بارش وسرمای اخیر خسارت ۸۰ هزار میلیاردی کشاورزان وارد کرد که خسارت ناشی از آن از محل صندوق بیمه ومدیریت بحران تامین می شود

خسارت مالی سرمازدگی اخیر به کشاورزان
 

به گزارش اتاق 24 ،  خسارت ۸۰ هزار میلیاردی کشاورزان براثر سرمازدگی اخیر که اعتبار خسارات آن از محل صندوق بیمه محصولات کشاورزی و اعتبارات مدیریت بحران تامین شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: رئیس جمهور دستور دهند تا از محل صندوق بیمه محصولات کشاورزی و اعتبارات مدیریت بحران نسبت به جبران خسارت کشاورزان اقدام فوری صورت بگیرد.

علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار ، درخصوص خسارات ناشی از سرمازدگی به باغات کشور، اظهار داشت: محصولات باغی و کشاورزی در کشور بر اثر بارش‌ها و کاهش دمای اخیر شاهد خسارت شدید بوده‌اند و در بالغ بر 22 استان کشور بیش از 80هزار میلیارد خسارت وارد شده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه این خسارات در استان مازندران به‌ویژه شرق استان بسیار شدید بوده است، گفت: در نامه‌ای مراتب در خواست خود را به رئیس جمهور در این زمینه اعلام کرده‌ام و از وی انتظار دارم تا هرچه سریع‌تر دستورات لازم را در این زمینه صادر کنند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نسبت به تخصیص خسارات به کشاورزان باید اقدامات فوری به‌عمل آید، ادامه داد: رئیس جمهور دستور دهند تا از محل صندوق بیمه محصولات کشاورزی و اعتبارات مدیریت بحران نسبت به جبران خسارت کشاورزان اقدام فوری صورت بگیرد. 

وی در خصوص اینکه با توجه به سرمازدگی محصولات کشاورزی چه میزان در تامین نیاز بازار دچار مشکل می‌شویم، اظهار داشت: با توجه به خسارت‌های وارده از وزارت جهاد کشاورزی درخواست داریم در سال جاری نسبت به تامین نیاز بازار پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشد تا در اواخر فصل بهار و فصل تابستان شاهد افزایش بی‌رویه قیمت محصولات نباشیم و همچنین مصرف‌کنندگان نیز فشاری وارد نشود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه دولت باید از هم اکنون در شبکه توضیعی مناسب برنامه‌ریزی لازم را برای تامین عرضه و تقاضا داشته باشد، خاطرنشان کرد: دولت باید تشکل‌های بخش خصوصی را وارد جریان توضیع کند و نسبت به تنظیم بازار اقدام لازم را انجام دهد.

 

کد خبر 7751

 

    دیدگاه ها

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید