هدر بالا
امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۰۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

غلامعلی فارغی ریاست انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه کشور:

غلامعلی فارغی ریاست انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه کشور گفت: هیات رئیسه باید متجانس بوده ضمن اینکه از تمامی بخش های صنعت، کشاورزی، بازرگانی و معدن فعالین آن حضور داشته باشند .

ترکیب هیات رئیسه اتاق باید متجانس باشد

فارغی در گفتگو با «اتاق نیوز» ضمن اینکه به اتاق هشتم و عملکرد آن نمره قابل قبولی داد، به ارزیابی اتاق بازرگانی در روزهای پایانی دوره هشتم پرداخت و گفت: در ارزیابی اتاق هشتم بستگی دارد از چه زاویه ای بخواهیم به موضوع نگاه کنیم اگر از ناحیه دیپلماسی اتاق و روابط آن را در سطح ارتباط داخلی با دولت و خارجی ارزیابی کنیم، در این دوره می توان گفت ارتباطات بیشتری ایجاد شد، ولی آیا نتایج تناسبی با تلاشی که صورت گرفته داشت، باید گفت خیر .

این فعال اقتصادی ادامه داد: موضوع دیگر انتخاب‌های گزینشی در اتاق بازرگانی بود که نمونه آن را می توان در انتخاب هیات تجاری که در سفرها در نظر گرفته میشد دید که عموما از حضور افرادی که شایستگی بیشتری دارد و می توانند در تعاملات موثرتر واقع شوند و ثمر بخش باشند، بهره ای برده نمی شود و این افراد را وارد فضای مذاکره نمی نمایند .

وی در خصوص راه حل مشکلات بخش خصوصی یادآور شد: بخش دولتی باید به صورت واقعی نه حرفی به اتاق اعتماد بیشتری کند و نه اینکه از آتاق به عنوان زینت المجالس استفاده نماید و از نظرات کمیسیون ها بهره لازم را ببرد البته برخی از کمیسیون ها بسیار فعال و برخی کمتر فعال هستند در هر صورت تلاش مطلوبی توسط اتاق در این دوره صورت گرفت هرچند نتیجه خوبی در بر نداشت .

وی در خصوص اتاق نهم گفت: چیزی نسبت به گذشته عوض نشده باید همچنان مطالبه گری را افزایش دهیم، اتاق قبلی نتوانست سهم بخش خصوصی را در اقتصاد افزایش دهد، اتاق برای عبور از تحریم ها باید دولت را متقاعد کند که نقش بخش خصوصی را در راستای منافع ملی و اقتصاد کشور افزایش دهد .

ریاست انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه کشور ویژگی های ریاست اتاق را از حیث اداره بهتر آن اینگونه برشمرد: شجاعت لازم برای دفاع از منافع بخش خصوصی را داشته همچنین دارای صداقت و سلامت رفتاری باشد و به بخش و صنعتی که در ان فعالیت دارد و مشکلات آن آشنا باشد، ترکیب هیات رئیسه باید متجانس باشد و از همه بخش ها در آن حضور داشته باشند .

 

کد خبر 8374

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید