هدر بالا
امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۰
زمان مطالعه: 6 دقیقه

هم‌زمان با برگزاری چهل و پنجمین دوره بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی سنگ جهان در ورونای ایتالیا، هیات تجاری و بازاریابی اتاق اراک نیز به سرپرستی رئیس این اتاق عازم ایتالیا شد و با مقامات و فعالان اقتصادی این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.


هم‌زمان با برگزاری چهل و پنجمین دوره بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی سنگ جهان در ورونای ایتالیا، هیات تجاری و بازاریابی اتاق اراک نیز به سرپرستی رئیس این اتاق عازم ایتالیا شد و با مقامات و فعالان اقتصادی این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.


هم‌زمان با برگزاری چهل و پنجمین دوره بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی سنگ جهان در ورونای ایتالیا، هیات تجاری و بازاریابی اتاق اراک نیز به سرپرستی رئیس این اتاق عازم ایتالیا شد.

در حاشیه این نمایشگاه، تجاری و بازاریابی اتاق اراک با پائولو فرارس، مدیرعامل شرکت دولتی کشاورزی کانفکری کولتورا ورونا دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرعامل شرکت دولتی کشاورزی کانفکری کولتورا ورونا در ابتدای این نشست گفت: ورونا در زمینه کشاورزی و دام‌پروری در ایتالیا پیشرو بوده و تولیدات کشاورزی این استان شامل گندم، برنج، ذرت، انگور و انواع میوه است و در زمینه مرغداری و تولید تخم‌مرغ و صنایع وابسته نیز حرفی برای گفتن دارد.

پائولو فرارس ضمن ابراز علاقه‌مندی به حضور در استان مرکزی برای آشنایی با پتانسیل‌های اقتصادی این استان افزود: اطلاعات موجود نشان می‌دهد که ایران می‌تواند در زمینه کشاورزی، رشد و پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته باشد و مطمئناً این اطلاعات را به سازمان‌های وابسته و زیرمجموعه منتقل خواهم کرد تا آنها نیز با ظرفیت‌های ایران آشنا شوند.

در ادامه این نشست منوچهر توسطی، رئیس اتاق اراک، گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان مرکزی در زمینه کشاورزی و دام‌پروری به نظر می‌رسد شرایط همکاری‌های دوجانبه کاملاً مهیا بوده و ما آمادگی خود را رسماً اعلام می‌کنیم و می‌توانیم از فناوری و دانش فنی ورونا به‌منظور ارتقا سطح توانمندی‌ها در بخش کشاورزی استان استفاده کنیم.

توسطی افزود: متأسفانه به علت محدودیت‌های سیاسی و تحریم‌های تحمیلی، کشور ما کمی با تکنولوژی روز فاصله دارد و ما به دنبال این هستیم که تکنولوژی روز دنیا را به کشاورزی استان منتقل کرده و از آن بهره‌مند شویم.

او همچنین اظهار کرد: دو طرف می‌توانند در سه زمینه خریدوفروش ماشین‌آلات، تولید مشترک ماشین‌آلات و انتقال دانش فنی مختلف همکاری‌های مشترک داشته باشند.

در ادامه نشست مشترک هیات اراکی با دیگو وچیاتو، معاون امور اقتصادی استانداری استان ونتو ایتالیا نیز برگزار شد. وچیاتو گفت: برای کشور ایتالیا ماشین‌آلات سنگ از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل دومین نمایشگاه بزرگ سنگ جهان با عنوان نمایشگاه سنگ ورونا در ایتالیا برگزار می‌شود که ما درصدد برنامه‌ریزی برای کسب رتبه اول جهانی در این حوزه هستیم.

او با اشاره به روابط چند هزار ساله ایران و ایتالیا افزود: واضح است کشورهایی که دارای فرهنگی غنی هستند، از درکی مشترک نسبت به یکدیگر برخوردار باشند و تلاش خواهیم کرد به‌گونه‌ای گام برداریم که باعث نزدیکی بیش‌ازپیش دو ملت شود.

او تأکید کرد: مسئولین در حوزه بین‌الملل موظف هستند که پیش از دیگران برنامه‌ریزی و حرکت نمایند به همین دلیل ما همیشه یک سال جلوتر از فعالان اقتصادی شرایط را سنجیده و محیطی مناسب را برای آنها مهیا می‌کنیم.

معاون امور اقتصادی استانداری استان ونتو با اشاره به همه ظرفیت‌های کشور ایتالیا برای تولید و تجارت گفت: وظیفه ما به‌عنوان استانداری که در ارتباط با بخش‌های مختلف نیز هستیم حمایت، راهنمایی و آموزش این بخش‌ها در جهت برقراری ارتباطات مؤثر و همکاری بهتر با شما است.

در ادامه منوچهر توسطی تمرکز فعالیت و پیگیری موضوع‌های مطرح شده را در این دوره از جلسات، در حوزه بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: روابط اقتصادی خوب بر بستر روابط سیاسی مناسب ایجاد می‌شود.

رئیس اتاق اراک با اشاره به نشست مشترک با فعالان در بخش سنگ و معدن استان ورونا افزود: کشور ایتالیا در زمینه ماشین‌آلات و تکنولوژی صاحب‌نام است و ما نیز ارتباطات فی‌مابین را در زمینه‌های مختلف احیا خواهیم کرد تا زمینه مناسبی که برای برقراری ارتباط تجاری در خصوص سنگ و معادن میان ایران و ایتالیا وجود دارد، منتج به تأمین نیازهای ما در زمینه تکنولوژی و ماشین‌آلات شود.

او تصریح کرد: ما در سه حوزه خرید تکنولوژی و ماشین‌آلات، مواد اولیه و سرمایه‌گذاری مشترک، دارای فرصت‌های خوبی برای همکاری‌های دوجانبه با کشور ایتالیا هستیم، ضمن اینکه در بخش گردشگری نیز امکان همکاری‌های مناسبی برای اعزام و پذیرش هیئت‌های توریستی وجود دارد.

همچنین هیات تجاری و بازاریابی اراک نشست مشترکی با فابریتزیو ویزی، رئیس بخش بین‌الملل اتاق بازرگانی استان ونتو داشت. در این نشست فابریتزیو ویزی ضمن ابراز تمایل برای گسترش همکاری‌های دوجانبه مابین ایران و ایتالیا، گفت: عمده کالاهای وارداتی استان ونتو از ایران شامل فلزات، لاستیک، مواد شیمیایی، سنگ و لوازم برقی و خانگی است و با توجه به تنوع محصولات تولیدی در استان ونتو که عمدتاً شامل پوشاک، لوازم‌خانگی الکترونیکی و ماشین‌آلات است، امکان برقراری روابط تجاری دوجانبه کاملاً میسر است.

همچنین در این نشست مالونیا چرانتولا، مدیر بخش بین‌الملل اتاق بازرگانی شهر پادوآ نیز گفت: پادوآ از جمله شهرهایی است که میزان صادراتش از وارداتش بیشتر است و تولید ماشین‌آلات نیز در این شهر رونق فراوانی دارد و یکی از موارد مدنظر ما برای صادرات به ایران است.

منوچهر توسطی، رئیس اتاق اراک نیز در این دیدار ضمن تأکید بر برقراری روابط تجاری با شرکت‌های ایتالیایی به‌عنوان یکی از سیاست‌های اتاق بازرگانی اراک، توضیحاتی در خصوص شرایط اقتصادی و صنعتی استان مرکزی ارائه کرد و گفت: در حال حاضر عمده روابط فی‌مابین استان مرکزی و ایتالیا در زمینه سنگ و صنایع معدنی خلاصه می‌شود اما ما در صددیم تا بتوانیم زمینه‌های همکاری را متنوع و گسترده‌تر کنیم و در جلساتی که با طرف ایتالیایی داشتیم متوجه تمایل آنها نیز شدیم.

او با تشریح شرایط ایران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای منطقه، گفت: سرمایه‌گذاری در ایران فقط به معنای دسترسی به بازارهای داخل کشور با جمعیتی در حدود 80 میلیون نفر نیست بلکه در واقع بازاری با حدود 400 میلیون مصرف‌کننده را در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد.

رئیس اتاق اراک با اشاره به پتانسیل‌های استان مرکزی در زمینه کشاورزی ادامه داد: می‌توانیم با دریافت دانش فنی از ایتالیا از این پتانسیل به نحو احسن استفاده کنیم.

 

اعزام هیات تجاری بازاریابی اتاق اراک به ایتالیا

اعزام هیات تجاری بازاریابی اتاق اراک به ایتالیا

 

کد خبر 8930

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید