هدر بالا
امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۵۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طبق آنچه در وبسایت جامعه اطلاعاتی آمریکا آمده است: بر اساس معاهده هسته ای سال 2015، ایران با تعلیق برنامه های هسته ای به تعهدات خود عمل کرده است. بیانیه ای که مغایر با مطلب ذکر شده در وبسایت جامعه اطلاعاتی آمریکا بود، اعلام کرد: «ایران برنامه…

کاخ سفید و گاف عجیب آن درباره ایران
 

به گزارش اتاق 24 ، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه صهیونیستی هاآرتص، پس از طرح  ادعای  بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، کاخ سفید شب گذشته بیانیه‌ای درباره برنامه هسته‌ای ایران منتشر کرد که کاملا با موضع رسمی جامعه اطلاعاتی آمریکا مخالف بود.

طبق آنچه در وبسایت جامعه اطلاعاتی آمریکا آمده است: بر اساس معاهده هسته ای سال 2015، ایران با تعلیق برنامه های هسته ای به تعهدات خود عمل کرده است.

این در حالی است که کاخ سفید شب گذشته با انتشار بیانیه ای که مغایر با مطلب ذکر شده در وبسایت جامعه اطلاعاتی آمریکا بود، اعلام کرد: «ایران برنامه (تولید) سلاح هسته ای قوی و محرمانه دارد که سعی می کند آن را از جهانیان و مردم خودش مخفی نگه دارد».

با این حال، کمی پس از انتشار این بیانیه، کاخ سفید متن بیانیه را با یک مورد تصحیح شده جایگزین کرد و با تغییر زمان فعل جمله به گذشته نوشت: «ایران یک برنامه (تولید) سلاح هسته ای قوی و محرمانه داشت که سعی می کرد آن را از جهانیان و مردم خودش مخفی نگه دارد».

دولت دونالد ترامپ پیش از این به صورت رسمی چنین اتهاماتی را علیه ایران مطرح نکرده بود چرا که این اقدام نقض مستقیم توافق هسته ای محسوب می شود.

کاخ سفید در حالی در حمایت از لفاظی های نتانیاهو، چنین بیانیه ای صادر کرده است که دونالد ترامپ نیز اخیرا ضمن انتقاد از این توافق هسته ای  و برنامه های موشکی ایران، تنها شرط باقی ماندن در این توافق را تغییر برخی از بندهای آن عنوان کرده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در واکنش  به ادعای سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل مبنی بر دستیابی به  ۵۵ هزار پرونده درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای مدعی شد: این اسناد نشان می دهد که ایران سال ها یک برنامه مخفی ساخت سلاح هسته ای داشت.

او همچنین اعلام کرد اسناد ارائه شده توسط نتانیاهو را شخصا بررسی کرده است.

 

کد خبر 7750

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید