هدر بالا
امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
سه شنبه, ۰۷ تیر ۱۴۰۱ ۲۲:۳۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه

پوتین منزوی می گوید تجارت با چین و هند در حال افزایش است
 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در تلاشی شفاف برای پایان دادن به انزوای بین المللی خود پس از جنگ اوکراین، خواستار تقویت روابط بین بریکس، بلوک پنج کشور در حال توسعه شامل چین و هند شده است.

رهبران برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی روز پنجشنبه چهاردهمین نشست سالانه گروه خود را برگزار کردند. پوتین تقریباً یک روز قبل در یک مجمع تجاری سخنرانی کرد و تحریم های بین المللی اعمال شده علیه کشورش را محکوم کرد و آنها را "با انگیزه سیاسی" خواند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در سخنرانی اصلی خود در روز چهارشنبه، این احساس را تکرار کرد و به استفاده از تحریم ها حمله کرد.

بر اساس متن انگلیسی زبان رسانه دولتی، شی گفت: سیاسی کردن اقتصاد جهانی و تبدیل آن به ابزار یا سلاح خود و اعمال تحریم‌های عمدی با استفاده از جایگاه اصلی خود در سیستم‌های مالی و پولی بین‌المللی، تنها به ضرر منافع خود و دیگران و تحمیل درد و رنج برای همه خواهد بود. وی در اظهارات خود نامی از آمریکا نبرد.

پوتین همچنین مدعی شد که اقتصادهای بریکس به دنبال ایجاد یک ارز ذخیره بین المللی با استفاده از سبد ارزهای خود هستند.

سیستم پیام‌رسانی مالی روسیه برای ارتباط با بانک‌های کشورهای بریکس باز است. سیستم پرداخت MIR روسیه در حال گسترش حضور خود است. بر اساس رونوشت رسمی به زبان انگلیسی کرملین، وی گفت: ما در حال بررسی امکان ایجاد یک ارز ذخیره بین المللی بر اساس سبدی از ارزهای بریکس هستیم.

اظهارات پوتین پس از قطع شدن روسیه از سیستم پیام‌رسانی بین بانکی سوئیفت به عنوان بخشی از تحریم‌ها بیان می‌شود.

پوتین خاطرنشان کرد که کل ذخایر بین المللی کشورهای بریکس در سال جاری حدود 35 درصد از ذخایر جهان را تشکیل می دهد. وی همچنین گفت که تجارت بین فدراسیون روسیه و کشورهای بریکس با 38 درصد افزایش به 45 میلیارد دلار در سه ماه اول سال 2022 رسیده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت برنامه هایی برای هماهنگی برای "توسعه زیرساخت های حمل و نقل، بازسازی مسیرهای لجستیکی و ایجاد زنجیره های تولید جدید" وجود دارد. پوتین گفت: بحث‌ها در مورد افتتاح فروشگاه‌های زنجیره‌ای هند در روسیه و افزایش سهم خودروهای چینی و سایر وسایل نقلیه در بازار روسیه ادامه دارد.

حضور روسیه در کشورهای بریکس در حال افزایش است و صادرات نفت روسیه به چین و هند افزایش قابل توجهی داشته است. پوتین گفت: همکاری های کشاورزی به صورت پویا در حال توسعه است.

 

 

 

کد خبر 12084

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید