هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
پنج شنبه, ۰۹ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۲۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ناتو خاورمیانه با کشورهای همفکر می‌تواند ساخته شود
 

ملک عبدالله دوم پادشاه اردن گفت که از ایده اتحاد نظامی خاورمیانه که بر اساس خطوط ناتو ساخته شده است، حمایت می کند.

ملک عبدالله در صحبت با هدلی گمبل از CNBC گفت که او یکی از اولین افرادی است که ناتوی خاورمیانه را تایید می کند، اما چشم انداز چنین اتحادی باید بسیار روشن باشد.

پادشاه اردن گفت: من مایلم کشورهای بیشتری را در این منطقه ببینم که در این ترکیب قرار گیرند. من یکی از اولین افرادی خواهم بود که ناتوی خاورمیانه را تایید می کنم. بیانیه ماموریت باید بسیار بسیار واضح باشد. در غیر این صورت، همه را گیج می کند.

پادشاه گفت که او قبلاً کشورش را به عنوان "شریک" ناتو می دید، زیرا اردن از نزدیک با این سازمان همکاری می کرد و سربازان آن در گذشته "شانه به شانه" با نیروهای ناتو جنگیده بودند.

عبدالله گفت، علاوه بر همکاری امنیتی و نظامی، اتحاد نزدیک‌تر در خاورمیانه می‌تواند به رفع چالش‌های ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین، به ویژه در رابطه با قیمت انرژی و کالا کمک کند.

همه ما دور هم جمع می شویم و می گوییم «چگونه می توانیم به هم کمک کنیم؟» که به نظر من برای منطقه بسیار غیرعادی است.

اگر من خوب باشم و شما خوب نباشید، در نهایت بهای آن را می پردازم. من امیدوارم که آنچه در سال 2022 می بینید، این حال و هوای جدید باشد، حدس می زنم، در منطقه برای بگوییم، چگونه می توانیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم و با یکدیگر کار کنیم؟

او گفت: هیچ کس جنگ نمی‌خواهد، هیچ‌کس خواهان درگیری نیست، و افزود که باید دید آیا کشورهای منطقه می‌توانند به سمت چشم‌اندازی کار کنند که «اسم بازی شکوفایی است».

 

کد خبر 12088

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید