هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۷:۳۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

در نخستین کارگروه جام ‌جهانی، فرصت‌های اقتصادی، خدماتی و گردشگری میان دو کشور ایران و قطر به مناسبت برگزاری جام‌جهانی بررسی شد.


در نخستین کارگروه جام ‌جهانی، فرصت‌های اقتصادی، خدماتی و گردشگری میان دو کشور ایران و قطر به مناسبت برگزاری جام‌جهانی بررسی شد.


نخستین کارگروه جام‌ جهانی قطر در اتاق ایران با حضور رئیس اتاق مشترک ایران و قطر، معاونت بین‌الملل اتاق ایران و نمایندگان دفتر معاون‌اول ریاست‌جمهوری، نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط، کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته و کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران و اعضای اتاق مشترک ایران و قطر برگزار شد.
در ابتدای این نشست عنوان شد که برگزاری جام جهانی در قطر، فرصت مناسبی همکاری در زمینه‌های گردشگری، خدمات کشور فراهم کرده و می‌تواند فرصت‌های خوبی اقتصادی در اختیار ایران قرار دهد.

در ادامه این نشست عنوان شد که طبق ابلاغیه از دفتر معاون اول ریاست‌جمهوری، تمام مسیولیت‌های برنامه اقتصادی و تجاری جام جهانی قطر به عهده اتاق مشترک ایران و قطر است.

نماینده دفتر ریاست‌جمهوری درخواست کرد که گزارش‌هایی درباره پیشبرد برنامه‌ها و همچنین بررسی معضلات و مشکلات بخش خصوصی ارائه شود.

همچنین با توجه به اهمیت موضوع تولید، اتاق مشترک ایران و قطر از نماینده بخش دولتی خواست کرد که تسهیلات و توجه به بخش تولیدی برای ارتقای سطح استاندارد خطوط تولید با سطح انتظار بازار هدف در اولویت قرار گیرد.

در ادامه حاضران در نشست پیشنهاداتی درباره موضوع جام جهانی برای بهره‌برداری هرچه تمام‌تر از این رویداد جهانی ارائه کردند.

در این جلسه نماینده نهاد ریاست‌جمهوری اعلام کرد که بخش خصوصی و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران موارد مورد نظر خود را از طریق نماینده اتاق مشترک ایران و قطر به نهاد ریاست‌جمهوری منتقل کنند.

در این نشست گزارش عملکرد اتاق مشترک ایران و قطر، در ارتباط با جام جهانی قطر ارائه شد.

 قرار شد خردادماه بزرگ‌ترین هیات تجاری بزرگ ایرانی به قطر اعزام شود و همزمان با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر، همایش تجاری مشترک بازرگانان دو کشور در قطر برگزار شود.


 

کد خبر 11819

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید