هدر بالا
امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
چهارشنبه, ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۰۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایالات متحده شروع به مسدود کردن پرداخت اوراق قرضه روسیه به سرمایه گذاران آمریکایی خواهد کرد
 

دولت بایدن مانع از پرداخت روسیه به دارندگان اوراق قرضه آمریکایی خواهد شد که احتمال اولین کوتاهی و قصور بدهی خارجی روسیه در بیش از یک قرن اخیر را افزایش می دهد.

معافیت از تحریم های گسترده ای که ایالات متحده علیه روسیه به عنوان مجازات حمله این کشور به اوکراین اعمال کرد، به مسکو اجازه داد تا از فوریه به پرداخت بدهی های خود ادامه دهد.

اما بر اساس اطلاعیه ای که روز سه شنبه توسط وزارت خزانه داری منتشر شد، این معافیت روز چهارشنبه منقضی می شود و ایالات متحده آن را تمدید نخواهد کرد. در نتیجه، روسیه قادر به پرداخت میلیاردها دلار بدهی و بهره برای اوراق قرضه سرمایه گذاران خارجی نخواهد بود.

این اقدام بیانگر تشدید تحریم‌های ایالات متحده در لحظه‌ای است که جنگ در اوکراین همچنان ادامه دارد و روسیه نشانه‌های کمی از تسلیم شدن را نشان می‌دهد.

مقامات دولت بایدن در مورد تمدید مجوز عمومی که به روسیه اجازه می دهد بهره بدهی خود را بپردازد بحث کرده بودند. با تمدید این معافیت، روسیه به کاهش ذخایر دلاری خود ادامه می‌داد و سرمایه‌گذاران آمریکایی به دریافت پرداخت‌های تضمین شده خود ادامه می‌دادند. اما مقاماتی که در تلاش برای تشدید فشار بر اقتصاد روسیه بوده‌اند، در نهایت به این نتیجه رسیدند که قصور روسیه تأثیر قابل‌توجهی بر اقتصاد جهانی نخواهد داشت.

جانت ال. یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، هفته گذشته در یک کنفرانس خبری در اروپا گفت که این معافیت برای اجازه دادن به یک "انتقال منظم" ایجاد شده بود تا سرمایه گذاران بتوانند اوراق بهادار را بفروشند اما در نظر گرفته شده بود که این معافیت برای مدت زمان محدودی باشد.  وی خاطرنشان کرد که توانایی روسیه برای استقراض پول از سرمایه گذاران خارجی اساساً از طریق تحریم های دیگر اعمال شده توسط ایالات متحده قطع شده است.

 

 

کد خبر 11884

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید