هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
شنبه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۲۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق تهران با ۱۹۳ نامزد بیشترین و اتاق ایلام با ۱۸ نامزد کمترین میزان مشارکت فعالان اقتصادی را به خود اختصاص داده‌اند.

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران از عدم احراز صلاحیت قطعی ۷۷۵ کاندیداهای انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور خبر داده و گفت: هزار و ۳۲۳ کاندید نهایی از ۸ صبح امروز (۱۲ اسفند) می‌توانند تبلیغات خود را آغاز کنند.

دهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور، یک گام دیگر پیش رفته و با اتمام کار شورای عالی نظارت بر انتخابات، فهرست نهایی کاندیداهای این انتخابات به هیات‌های نظارت اتاق‌های شهرستان اعلام شد.

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران، از رسیدگی به ۳۴۵ مورد اعتراض قابل رسیدگی (با حذف موارد تکراری و غیرقابل رسیدگی) خبر داده و گفت: این اعتراضات رسیدگی شد و در نهایت از ۲ هزار و ۱۱۹ نفر کاندیدای ثبت رکورد کرده، هزار و ۳۲۳ نفر واجد شرایط حضور و رقابت در انتخابات ۲۰ اسفند هستند.

سنجابی با بیان اینکه ۷۷۵ نفر موفق به احراز صلاحیت نشدند، گفت: این افراد با عدم احراز مواجه شدند که پیامک اطلاع‌رسانی برای آن‌ها ارسال خواهد شد اما اسامی آن‌ها به طور عمومی منتشر نمی‌شود.

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات با تاکید بر اینکه ملاک احراز اهلیت و رد اهلیت صرفا ناظر بر آیین‌نامه نحوه احراز صلاحیت هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و اصلاحات آن بوده، ادامه داد: افراد با داشتن شروط لازم و یکی از شروط کافی مندرج در بند ۵-۷ آیین‌نامه، واجد اهلیت و یا فاقد آن شناخته شدند و غیر از این هیچ‌گونه نظر دیگری از دستگاه‌های بیرونی یا ملاحظات سیاسی یا ملاحظات تایید صلاحیت‌های عمومی ملاک اظهارنظر انجمن نبوده است. انجمن صرفا با توجه به وجود شرایط لازم و ضروری هر کاندید و داشتن اهلیت فعال اقتصادی و تجاری بودن او، صلاحیت افراد را احراز کرده و عدم احراز افراد به منزله عدم صلاحیت نیست؛ بلکه به این معناست که یا مستندات لازم توسط افراد برای احراز صلاحیت کافی نبوده و یا به دقت و با کفایت عرضه نشده است.

وی افزود: افرادی که اهلیت آنها احراز شده از ۸ صبح امروز (۱۲ اسفند) مجاز هستند طبق شیوه‌نامه تبلیغاتی ابلاغ شده، فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کنند.

سنجابی تاکید کرد: نظری که به کاندیداها اعلام می‌شود قطعی و غیرقابل فرجام‌خواهی است و هیچ اعتراضی نه توسط انجمن و نه از سوی دبیرخانه شورای عالی نظارت طبق آیین‌نامه انتخابات، مسموع نخواهد بود.

در دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق تهران با ۱۹۳ نامزد بیشترین تعداد داوطلبان شرکت در انتخابات را دارد و اتاق ایلام با ۱۸ نامزد، کمترین میزان مشارکت فعالان اقتصادی را در میان اتاق‌های سراسر کشور به خود اختصاص داده است.

پس از اتاق تهران، اتاق‌های اصفهان، تبریز و مشهد به ترتیب با ۶۵، ۶۳ و ۵۳ نامزد، بیشترین مشارکت را در این دوره از انتخابات دارند. اتاق‌های خرم‌آباد با ۲۰ نامزد، اتاق خرمشهر با ۲۳ نامزد و اتاق کرمانشاه نیز با ۲۳ نامزد پس از اتاق ایلام، کمترین تعداد مشارکت فعالان اقتصادی این استان‌ها برای ورود به هیات نمایندگان دوره دهم را دارند. 

حتماً بخوانید:
فهرست کاندیداهای دهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور منتشر شد

فهرست کاندیداهای دهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور منتشر شد

انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران در پی اتمام کار شورای عالی نظارت بر انتخابات، فهرست نهایی کاندیداهای دهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های…

 

کد خبر 12455

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید