هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
دوشنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ۱۴:۰۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در اثنای انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان عده ای از افرادی که خود را پدرسالاران اقتصادی استان می دانند و تا پیش از انتخابات آنچه توسط اصفهان ستیزان بر شهرشان روا داشته می شد را نادیده می گرفتند، ناگهان به یاد اقتصاد و فرهنگ…

در یکی از نشست های انتخاباتی اتاق بازرگانی اصفهان مالک مجموعه سیتی سنتر اصفهان حضور یافته و سخنان عجیبی را ایراد کرد و انتقادات شدیدی به تلاوت قرآن و روضه در چهارباغ اصفهان نمود. 

در اثنای انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان عده ای از افرادی که خود را پدرسالاران اقتصادی استان می دانند و تا پیش از انتخابات آنچه توسط اصفهان ستیزان بر شهرشان روا داشته می شد را نادیده می گرفتند، ناگهان به یاد اقتصاد و فرهنگ شهرشان افتاده و فریاد و گلایه هایشان از همه سو بلند شد.

این افراد به تندی زبان به انتقاد از عملکرد اقتصادی تیمی در اتاق بازرگانی اصفهان گشودند که در طول چهارسال گذشته اقتصاد فرتوت اصفهان در حوزه کسب و کار را از بین پنج رتبه آخر به پنج رتبه اول ارتقا دادند.

آن زمان که منابع و سرمایه های اصفهان به سوی تهران و اتاق بازرگانی ایران روانه می شد و اتاق بازرگانی اصفهان از تمام منابع حقوقی و قانونی خود برای معکوس کردن این روند و هزینه منابع اصفهان در همین استان استفاده کرد، افرادی که خود را اکنون به غلط قیم های اصفهان و پدرسالاران اقتصاد شهر می پندارند داد برنیاوردند.

آیا افرادی که از بیم از دست دادن منافع و فرصت های اقتصادی خود نابودی منابع آب اصفهان را ندیده گرفتند امروز حق دارند از فرصت های انتخاباتی برای تطهیر عملکرد خود بهره ببرند و تیشه به اعتقادات مذهبی و دینی مردم اصفهان بزنند. 

آنان که اکنون خود را در پشت مویه کردن بر فضای فرهنگی چهارباغ اصفهان پنهان کرده اند، هرگز منافع اقتصادی شان را فدای انجام مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی خود در قبال شهرشان نکردند به حدی که به صورت علنی در جلسات، خود را به عنوان پدرخوانده ای برای صندلی های نیابتی هیئت نمایندگان می دانند و فریاد بر می آورند وظیفه افرادی که حمایتشان کرده اند این است که از حقوق و انحصارهای آنان دفاع کنند که مبادا ریشه های آنان را بزنند.

انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان فرصتی را پدید آورده تا عده ای که در مشکلات عدیده ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اصفهان هیچ نقشی بر عهده نگرفتند ناگهان دلسوز اصفهان شوند و بر تمام خدمات ارزشمند صورت گرفته تیغ جفا برکشند تا حدی که کسانی که همه زندگی خود را از این نظام و کشور اسلامی دارند بانگ مخالف با تلاوت قرآن و روضه را بر می دارند که نه تنها جای تعجب دارد بلکه مایه بسی تاسف است.

حال باید دید منافع مالک سیتی سنتر اصفهان که خود حتی کاندید انتخابات نیز نبود در کجای داستان انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان نهفته است که آنچنان برآشفته که حتی به تلاوت قرآن در چهارباغ انتقاد می کند و آن را جز اقدامات فرهنگی نادرست اتاق بازرگانی اصفهان قلمداد می نماید.

پی نوشت: حال سوال اینجاست کسانی که تا این حد از منافع خود ترس دارند و حتی واهمه بر زبان آوردن مطالبات خود را از ترس زدن ریشه هایشان دارند چگونه لیدر ائتلاف نو و جدیدی در انتخابات اتاق شده اند.

 

کد خبر 12458

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید