هدر بالا
امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ۱۵:۱۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در روزهای گذشته شائبه جدی در سلامت انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان و رد درخواست رئیس هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان جهت بازشماری فیزیکی آراء توسط انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های بازرگانی کشور با وجود مدارک و اسناد جدی در مورد تشکیک در…

در روزهای گذشته شائبه جدی در سلامت انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان و رد درخواست رئیس هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان جهت بازشماری فیزیکی آراء توسط انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های بازرگانی کشور با وجود مدارک و اسناد مستند و متقن در مورد تشکیک در تعداد آراء خبرساز شد.

حال بر اساس گمانه‌زنی ها و اخبار رسیده از منابع غیررسمی به رسانه اتاق 24 امتناع انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی کشور از بازشماری فیزیکی آراء انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان بنا به توصیه اشخاص عالی رتبه در وزارت صمت صورت گرفته است. 

اگر چنین خبری صحت داشته باشد سوال اساسی این است که چه اشخاصی با مقامات عالی‌رتبه وزارت صمت در حد وزیر و معاونین ایشان جهت ورود به عدم شمارش فیزیکی آراء اتاق بازرگانی اصفهان رایزنی نموده اند و منافع آن ها در چیست؟ و اساساً چرا مقامات عالی‌رتبه وزارت صمت در امر انتخابات اتاق بازرگانی اعمال نفوذ می نمایند زیرا طرح چنین سوالاتی جنبه ملی و دفاع از استقلال بخش خصوصی دارد چرا که بر اساس قوانین ناظر بر انتخابات اتاق بازرگانی {چنانچه نحوه شمارش آراء و صحت نتایج، مورد اعتراض قرار گیرد انجمن می تواند صندوق ها یا صندوقهایی را باز و اقدام به بازشماری آراء نماید. نظر انجمن در این مورد لازمالاتباع خواهد بود و چنانچه تخلفی انجام شده باشد می تواند نسبت به ابطال بعضی آراء یا انتخابات اقدام نماید} انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های بازرگانی کشور مکلف به بازگشایی صندوق ها و شمارش فیزیکی آراء می باشد و امتناع از آن بر اساس قوانین موضوعه ممانعت از حق کاندیدها و اعضاء اتاق می باشد و حتی شاید بتوان برای رفتار فراقانونی انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های بازرگانی کشور در این زمینه مسئولیت مدنی نیز قائل شد. 

حال با توجه به اینکه رعایت اصل بیطرفی و عدم جانبداری که اساس هر انتخاباتی می باشد، شایسته است وزیر صمت جهت روشن شدن اذهان اعضاء اتاق بازرگانی و فعالین اقتصادی کشور در این زمینه روشنگری نمایند تا مشخص گردد دلیل امتناع انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی کشور از شمارش فیزیکی آراء که برخلاف وظایف قانونی آن می باشد چیست؟ چرا که عدم رفع ابهام توسط وزیر محترم صمت در این زمینه پای گمانه زنی های دیگری را به موضوع باز خواهد کرد. 

انتهای پیام

 

کد خبر 12518

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید