هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۲۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دولت با متهم کردن تولیدکنندگان مرغ، خودرو و ... به تخلف مردم را نسبت به خود بی اعتمادتر می کنند. زیرا آن ها دولت را مقصر اصلی می دانند.

تازه‌ترین متخلفان از اقشار و فعالان اقتصادی نانوایان هستند. آنها متهم هستند برخلاف تعهدی که دارند قیمت نان را بالاتر از قیمت مصوب به شهروندان می‌فروشند و چون شهروندان حوصله ندارند برای چند هزار تومان با نانوا دعوا کنند نانوایان تخلف خود را ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر نانوایان می‌گویند به دولت نامه نوشته و گفته‌اند قیمت مصوب برای پارسال است و هزینه تولید نان افزایش یافته و باید مطابق با افزایش هزینه تولید، نانوایان نیز بتوانند کالای خود را گران‌تر بفروشند. داستان اتهام زدن به فعالان اقتصادی از سوی دولت سیزدهم و مدیرانش از بالاترین مقام اجرایی تا مدیران ارشد اقتصادی و همچنین مدیران میانی و روسای سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی تمامی ندارد و مدیران دولت با اعتماد به نفس شگفت‌انگیزی توپ را به زمین بازیکنانی می‌اندازند که چاره‌ای جز برنامه‌ریزی برای دولت ندارند و ساز خود را با ساز دولت کوک می‌کنند. یادمان نرفته است که همین چند روز پیش تولیدکنندگان مرغ متهم به تخلف شده و از سوی دولتی‌ها به عدول از خواست و اراده دولت نیز متهم شده بودند و البته برخی از نهادهای نظارتی هنوز باور ندارند که فروشندگان مرغ به قولشان عمل کنند و به مردم می‌گویند هر جا تخلفی دیدند گزارش کنند. پیش از این نیز تولیدکنندگان خودرو و واردکنندگان خودروی خارجی و نیز تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی متهم به تخلف شده بودند.

باید به مدیران دولت سیزدهم یادآور شد با این حرف‌هایی که می‌زنید و چوب اتهام را بالای سر همه فعالان اقتصادی نگه می‌دارید شهروندان را بی‌اعتمادتر از قبل می‌کنید. ایرانیان از دیرباز عادت دارند هر رخدادی را به دولت نسبت دهند و این اتهام‌افکنی‌ها نگاه آنها را تغییر نمی‌دهد. آخر این چه اقتصادی است که همه فعالان اقتصادی در هر صنف و صنعتی تخلف دارند و یا در بخش‌هایی فساد و رانت وجود دارد؟ کدام سرمایه‌گذاری در دنیا حاضر می‌شود در کشوری که مدیرانش از بامدادان تا شامگاهان به بخش خصوصی اتهام می‌زنند اعتماد کرده و سرمایه خود را به ایران بیاورد؟

واقعیت این است که دولت‌های ایران برای اینکه در قدرت بمانند و از مزیت‌های آن بهره ببرند هر کاری می‌کنند و هر تصمیمی می‌گیرند و هر حرفی را می‌زنند و نیک می‌دانند صدای شهروندان به جایی اصابت نمی‌کند و گلایه‌ها و ناله‌های مردم تهیدست موثر نیست.

انتهای پیام

 

کد خبر 12615

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید