هدر بالا
امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. مقالات اقتصادی و صنعتی
جمعه, ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ ۱۹:۲۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شیرینگ نیز یکی از انواع نایلون است که برای پک و وکیوم کردن و به طور کلی بسته بندی انواع اقلام مورد استفاده قرار می گیرد. اما مهمترین تفاوت نایلون شیرینگ با دیگر نایلون ها در حساسیت آن به حرارت می باشد و برخلاف نایلون های دیگر که در برابر حرارت ذوب…

نایلون یکی از رایج ترین نام هایی است که به دفعات در هنگام خرید و بسته بندی اقلام مختلف آن را می شنویم. همچنین بسیاری از واحدهای تولیدی برای بسته بندی محصولات خود به این ماده وابستگی دارند زیرا تولیدات کارخانه ها نیازمند بسته بندی با کیفیت و مقاوم برای حمل ونقل از کارخانه ها به دست مصرف کننده هستند و نایلون انقلابی در صنعت بسته بندی ایجاد کرد.

البته در مقاله پلاستیک سلفون؛ تفاوت سلفون و سلفون PP یا پلی پروپیلن به بخشی از تحول صنعت بسته بندی به دلیل اختراع سلفون پرداخته شد. اگرچه سلفون و نایلون شرینگ همانگونه که در ادامه بیان می شود به لحاظ انعطاف و فرم پذیری مشابه می باشند اما تفاوت های بسیار مهمی با یکدیگر دارند. 

با توجه به خصوصیات مواد سازنده آنها، نایلون ها برای بسته‌بندی مواد غذایی مانند گوشت، ماهی، میوه‌ها، سبزیجات، و همچنین محصولات دیگری مانند لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم الکترونیکی، و مواد شیمیایی استفاده شود.

نایلون ها از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و نایلون شیرینگ یکی از انواع آنها که بسیار پرکاربرد نیز می باشد. 

نایلون شیرینگ چیست؟

شیرینگ نیز یکی از انواع نایلون است که برای پک و وکیوم کردن و به طور کلی بسته بندی انواع اقلام مورد استفاده قرار می گیرد. اما مهمترین تفاوت نایلون شیرینگ با دیگر نایلون ها در حساسیت آن به حرارت می باشد و برخلاف نایلون های دیگر که در برابر حرارت ذوب می شوند، نایلون شیرینگ ساخته شده است تا مقاومت بالایی داشته باشد. این نایلون به گرما واکنش نشان داده و در برابر حرارت تغییر حالت داده و به دور کالا یا وسیله ای که در آن قرار داده شده است جمع می شود و در واقع شکل وسیله موردنظر را به خود می گیرد. 

انقباظ حاصل از گرما و فرم پذیری بالا در نایلون شرینگ موجب می شود تا وسیله یا کالاها به صورت محکم و ثابت قرار گیرند. 

حرارت و نایلون شیرینگ: داستان نایلونی که با گرما کار می کند

استفاده از نایلون شرینگ در کارخانه و منزل

همانگونه که بیان شد عملکرد نایلون شرینگ در فرم دادن و وکیوم کردن تولیدات و کالاها تابع حرارت و گرما می باشد و این حرارت در واحدهای تولیدی و کارخانه ها به وسیله دستگاه شیرینگ پک تأمین می‌شود.

نحوه عملکرد به این صورت است که ابتدا نایلون به دور محصولات پیچیده شده و سپس با عبور محصول از کانال یا تونل حرارتی دستگاه، نایلون دور محصول فیکس و آن را وکیوم می‌سازد.

اما از نایلون شرینگ در منزل و برای بسته بندی اقلامی در ابعاد کوچکتر نیز می توان استفاده کرد. پس از خریداری این نایلون می توانید با یک وسیله همانند سشوار به آن حرارت دهید تا منقبض و فرم کالای مورد نظر شما را بگیرد.

البته دستگاه مهروموم و سشوارهای مخصوص صنعتی نیز وجود دارند که حرارت آنها از سشوارهای معمولی بیشتر است و می توانید راحت تر برای بسته بندی با نایلون شرینگ اقدام کنید. وسیله موردنظر را در نایلون شیرینگ قرار دهید. لبه های آن را بوسیله دستگاه مهروموم ببندید و با سشوار صنعتی به آن حرارت دهید. 

 

کد خبر 13109

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید