هدر بالا
امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. دیدگاه
سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ۱۸:۲۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه

عضو هیأت نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و اتاق بازرگانی ایران

رضا برادران؛ پس از آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده کشور باید از توان مشاوره ای بخش خصوصی استفاده شود

برادران گفت، بنا به گفته رئیس بانک مرکزی در سی‌امین همایش سیاست‌های پولی و ارزی که در خرداد ماه برگزار شد، ایران بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده در کشورهای مختلف دارد

رضا برادران اصفهانی عضو هیأت نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مصاحبه اخیر رئیس بانک مرکزی، محمدرضا فرزین ابراز امیدواری کرد در سال 1403 با دسترسی ایران به منابع ارزی خارج از کشور امکانات لازم جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف تولیدی و صنعتی در کشور فراهم گردد.

برادران گفت: نوسانات ارزی مهمترین عامل تاثیرگذار در فعالیت های اقتصادی می باشد و این موضوع بویژه برای بخش خصوصی مشکلات فراوانی را ایجاد می کند. 

برادران گفت، بنا به گفته رئیس بانک مرکزی در سی‌امین همایش سیاست‌های پولی و ارزی که در خرداد ماه برگزار شد، ایران بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده در کشورهای مختلف دارد. 

رضا برادران؛ پس از آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده کشور باید از توان مشاوره ای بخش خصوصی استفاده شود

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و حمایت های قانونی و قضایی دوره نهم اتاق بازرگانی ایران ادامه داد، آزادسازی منابع ارزی در خارج از کشور که به دلیل تحریم های ظالمانه صورت گرفته است، می تواند تاثیرات قابل توجهی بر رشد اقتصادی کشور داشته باشد.

با آزادسازی منابع مذکور می توان از آنها برای کاهش فضای تورمی، کاهش قیمت‌ها، کمک به بخش های صنعتی و تولیدی و تأمین کالاهای مورد نیاز کشور بهره برد که البته این امر نیاز به مدیریت هوشمندانه و استفاده از مشاوره و توان بخش خصوصی در تعیین میزان مصارف منابع ارزی بلوکه شده را دارد زیرا تجربه نشان داده در اکثر موارد دولت ها بدون در نظر گرفتن نظرات بخش خصوصی با تصمیمات خلق الساعه باعث هدر رفت موقعیت های طلایی بوجود آمده شده اند.

 

کد خبر 13137

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید