هدر بالا
امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
یکشنبه, ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۲۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس اتاق خرمشهر استقلال بخش خصوصی را واقعیتی غیرقابل انکار دانست و گفت: هرگونه دخالت در امور داخلی اتاق‌ها، ماهیت مستقل بخش خصوصی را به خطر می‌اندازد.

قرار است نشست شورای عالی نظارت با هدف بررسی برخی ابهامات در انتخابات اتاق ایران برگزار شود. در این رابطه رئیس اتاق خرمشهر معتقد است به چالش کشیدن انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران حرکت رو به عقب بوده و با استقلال بخش خصوصی در تقابل است.

به اعتقاد سید مصطفی موسوی، رئیس اتاق خرمشهر و عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، چون شورای عالی نظارت در تغییر آیین‌نامه انتخابات اتاق‌ها، قبل از برگزاری انتخابات ورود کرد، پس این احتمال وجود دارد که قصد داشته باشد دوباره در تغییر آیین‌نامه ورود کند.

او ادامه داد: به طور کلی اصلاحاتی که در آیین‌نامه انجام شد و تغییر 50 درصد از اعضای هیات نمایندگان اتاق‌ها را به دنبال داشت، با احترام به اعضای هیات نمایندگان دوره قبل و تلاش‌هایی که داشتند، مقبول بود؛ اما بحث امروز به این بخش برنمی‌گردد. بلکه باید دقت داشت وقتی روندی اتفاق می‌افتد و تمام می‌شود، نباید با تصمیم نادرست، رو به عقب برگردد.

بر اساس اظهارات موسوی، امروز هیات نمایندگان جدید حضور دارند و اگر نیاز به تغییری در هر آیین‌نامه یا قانونی هست، باید با نظر آنها باشد. اگر شورای عالی نظارت راسا ورود کند، چالش جدیدی اتفاق می‌افتد.

رئیس اتاق خرمشهر تصریح کرد: وقتی انتخابات تمام شده، برگشت به عقب یک شکست است و تغییر در آیین‌نامه برای اینکه انتخابات را به چالش بکشند، در شرایط امروز کشور به هیچ وجه به صلاح نیست.

بر اساس اظهارات عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، شورای عالی نظارت باید پخته عمل کند و بر اساس قانون، تغییر در آیین‌نامه را به عهده هیات نمایندگان قرار دهد و از آنجا که این انتخابات سالم برگزار شده پس نباید به دنبال تغییر آن باشد.

او همچنین استقلال بخش خصوصی و اتاق ایران را یک اصل واضح و مشخص عنوان کرد و گفت: مقررات و قوانین مربوطه باید با حفظ استقلال مالی و اداری کلیه اتاق‌ها تدوین شود، چراکه اتاق‌ها متعامل و منتقد دولت هستند باشد و اگر وام‌دار دولت شوند و استقلال آنها به چالش کشیده شود، ماهیت بخش خصوصی به خطر می‌افتد. بنابراین درباره قانون اتاق ایران نیز در مجلس باید نظرات بخش خصوصی گرفته شود و بر اساس آن، اقدامات لازم صورت بگیرد. در واقع منابع اتاق باید توسط اعضای آن تأمین شود، هرچند درباره هزینه‌کرد این منابع لازم است اصلاحاتی در رویکردها اتفاق افتد و به جای ذخیره کردن، این منابع در مسیر اعتلای بخش خصوصی و تقویت آن مورد استفاده قرار بگیرد. این منابع باید برای بهبود وضعیت اتاق‌های کمتر توسعه‌یافته، اتاق‌های مشترک و سایر ارکان به صورت عادلانه و نه مساوی هزینه شود.

موسوی خاطرنشان کرد: درباره امور داخلی اتاق‌ها به اصلاحات نیاز داریم و در این شکی نیست و باید آیین‌نامه‌های داخلی با نظر اعضای هیات نمایندگان اصلاح تا نظرات همه استان‌ها تأمین شود.

انتهای پیام

 

کد خبر 12859

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید