هدر بالا
امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
  2. اتاق اصفهان
دوشنبه, ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۴۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با انتخاب فدارسیون اتاق های بازرگانی جهان؛ اتاق بازرگانی اصفهان در جمع 4 اتاق برتر جهان

به همت واحد امور بین الملل و با مشارکت شورای عالی جوانان، شورای عالی بانوان و مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی (spx) ، پروژه مشارکت اجتماعی این اتاق همراه اتاق های بازرگانی، انگلستان، برزیل و هندوستان به مرحله نهایی رقابت اتاق های جهان در سیدنی استرالیا راه یافت .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ؛ سید عبدالوهاب سهل آبادی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: توجه ویژه به حوزه‌های جوانان و بانوان از جمله اهدافی است که طی سال‌های اخیر در کشور و به تبع آن در اتاق‌های بازرگانی مورد توجه بود لیکن در اتاق اصفهان از ابتدای دورۀ هشتم اهتمام به مسائل و برنامه‌های جوانان و بانوان به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت اتاق معرفی و با جدیت دنبال شد و با هدف دستیابی به توسعۀ پایدار توان اتاق بر حوزه جوانان و بانوان متمرکز گردید.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: پس از اعلام فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان (WCF) کلیۀ پروژه‌های اتاق اصفهان در این حوزه از جمله: شهر فیروزه‌ای و دختران توانا، دورۀ بازرگانان کوچک، رویداد در مسیر موفقیت، پروژه های (SPX)  سایر پروژه‌ها به صورت هدفمند مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اتاق بازرگانی اصفهان در بخش پروژۀ مسئولیت اجتماعی در این رقابت‌ها شرکت کرد و با توجه به کیفیت مستندات ارائه شده به فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان (WCF) توانست از بین 27 کشور و 53 پروژه به فینال این رقابت‌ها راه یابد و به همراه اتاق‌های بازرگانی انگلستان، برزیل و هندوستان در جمع چهار کشور راه یافته به مرحلۀ نهایی قرار گیرد.
وی افزود:در این رویداد دو سالانه که بزرگترین همایش بین المللی بخش خصوصی به شمار می رود، نمایندگان اتاق های بازرگانی، تشکل ها و بنگاه های تجاری کشورهای جهان درباره مسائل مهم به تبادل نظر خواهند پرداخت و این کنگره فرصتی بی نظیر برای شبکه سازی تجاری بین المللی و آشنایی با مسئولین اتاق های بازرگانی سراسر دنیا و چهره های شاخص اقتصادی کشورهای مختلف است.
سهل آبادی در پاسخ به سوالی در خصوص محورها و شرایط حضور اتاق های بازرگانی در این رقابت جهانی اظهار داشت:
اتاق‌های متقاضی نه‌فقط از کشورهای توسعه‌یافته بلکه از کشورهای درحال‌توسعه و کمتر توسعه‌یافته نیز می‌توانند در این برنامه ثبت‌نام نمایند. برنامه رقابت در چهار سطح زیر برگزار می گردد:
 پروژه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (Corporate Social Responsibility Project)
پروژه اشتغال‌زایی و توسعه کسب‌وکار ((Job Creation & Business Development project پروژه تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط ( SMEs Financing Project)
 و پروژه غیرمتعارف (Unconventional Project) که لازم است الهام‌بخش و نوآورانه باشد ضمن اینکه نشان دهد برای نیازها و اهداف اتاق و شرکت‌های کوچک و متوسط عضو ازنظر اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت اقتصادی مثمر ثمر می‌باشد.
شایان ذکر است فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان(WCF) در اوایل سال 1951 تأسیس گردیده و به‌عنوان یکی از شاخه‌های تخصصی اتاق بازرگانی بین‌الملل باهدف یکپارچه‌سازی تصمیم هادر سطوح اقتصاد بین‌الملل و همچنین ایجاد زمینه‌های متعدد همکاری در چارچوب‌های دو و چندجانبه، مدیریت سیستم کارنه، ATA و غیره میان اعضاء تشکیل‌شده است. این فدراسیون نهادی غیرسیاسی است که برقراری ارتباطات سازنده میان 12000 اتاق بازرگانی در بیش از 130 کشور را در دستور کار دارد. تمامی اتاق‌های بازرگانی که از طریق شبکه کمیته ملی خود به عضویت ICC درآمده‌اند به‌صورت کاملاً خودکار عضو WCF نیز محسوب می‌گردند. دهمین کنگره اتاق های بازرگانی جهان (WCC) با شعار «محل پیوند کسب و کارها» از تاریخ 30-28 شهریورماه سال جاری برابر با 21-19 سپتامبر 2017 با حضور روسا و مقامات اتاق‌های بازرگانی و رهبران کسب و کارهای جهانی توسط فدراسیون اتاق های بازرگانی جهان (WCF) در سیدنی استرالیا برگزار خواهد شد.
 
 
 


 

کد خبر 5754

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید